اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان شهرکرد:

14 طرح توسعه کشاورزی در شهرکرد تصویب شد

خبرگزاری فارس: گفت: 14 طرح تولیدی کشاورزی با اعتباری افزون بر 184 میلیارد ریال در این شهرستان به تصویب رسید.

14 طرح توسعه کشاورزی در شهرکرد تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مراد کاظمی پیش ازظهر امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان، اظهار داشت: طرح‌های تصویبی در زمینه‌های انتقال آب و توسعه باغات، صنایع تولید خوراک آماده دام و آبزیان، صنایع بسته بندی سبزیجات و میوه‌جات است.

این مسئول عنوان کرد: با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال 417 نفر و تثبیت اشتغال برای 221 نفر در این شهرستان فراهم می‎شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: تاکنون 343 طرح با اعتباری معادل 133 میلیارد تومان در این کارگروه به تصویب رسیده و متقاضیان نیز به بانک‌های عامل معرفی شدند.

فرماندار شهرستان شهرکرد در ادامه با اشاره به اهداف اساسی توسعه پایدار کشاورزی، ابراز داشت: امنیت غذایی از طریق ایجاد توازن مناسب و پایدار بین خودکفایی و اتکای به نفس، ایجاد درآمد و اشتغال در نواحی روستایی، به ویژه به منظور ریشه کنی فقر، حفظ منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست از جمله این اهداف محسوب می‌شود.

وی افزایش کارایی و بهره‌وری را از راهبردهایی توسعه پایدار کشاورزی برشمرد و گفت: کارآیی و بهره وری از طریق کاربرد پایدارتر منابع از جمله نیروی کار، دسترسی بهتر به تکنولوژی‌های جدید، استفاده صحیح از نهاده‌ها و چرخه‌های زیست شناختی و فرآوری در مزرعه قابل افزایش است.

کاظمی تأکید کرد: در مورد کشاورزی پایدار و توسعه باید فرهنگ سازی کنیم و این فرهنگ سازی باید اصلاح نگرش جوامع محلی و مردم برای درک احساس مالکیت و مسئولیت بیشتر، مشارکت جوامع محلی در مدیریت نه در تسهیم هزینه و حرکت به سوی دانشی شدن جامعه و نه مدرکی شدن آن صورت گیرد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: چرا که انسان‏ها اساس پایدار کردن توسعه هستند و توانایی بهره‏برداران کشاورزی برای فکر کردن به سرنوشت خود و نظام کشاورزی کلید پایداری در این راه است.

انتهای پیام/68004/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول