اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث کرمان:

روستای تاریخی گیسک زرند ثبت ملی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت: روستای تاریخی گیسک زرند با چشم‌اندازهای زیبا و طبیعتی بکر ثبت ملی می‌شود.

روستای تاریخی گیسک زرند ثبت ملی می‌شود

حسین شمس‌الدینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در سفر معاون امور مجلس و حقوق سازمان میراث فرهنگی به استان کرمان و بازدید صورت گرفته از روستای گیسک دستور تکمیل و ارسال پرونده این روستای تاریخی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه ا روستای گیسک در شمال شهرستان زرند واقع شده است، افزود: این روستا در آذرماه سال 56 دچار حادثه زلزله و به روستایی خالی از سکنه تبدیل شد.

شمس‌الدینی ابراز داشت: این روستا یکی از منحصر به‌فردترین مجموعه‌های دیدنی استان کرمان است که چشم‌اندازهای زیبا و طبیعتی بکر دارد و گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند.

وی با اشاره به بافت تاریخی روستا گیسک که به دوره قبل از اسلام می‌رسد، تصریح کرد: بافت تاریخی، زیبایی منظر و نوع معماری این روستا توانسته دانشجویان و کارشناسان زیادی را در زمینه بحث زلزله‌شناسی و معماری راهنمایی و کمک کند.

این مسئول با بیان اینکه سیستم آبی این روستا بسیار ویژه طراحی شده است، خاطرنشان کرد: کشاورزی در این روستا با وجود قنات‌ها و سیستم آبی آن همچنان از رونق خوبی برخوردار است.

انتهای پیام/2446/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول