اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبرداد

ثبت بیش از 2 هزار اثر تاریخی لرستان در فهرست میراث ملی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت: دو هزار و 350 اثر تاریخی لرستان در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده‌اند.

ثبت بیش از 2 هزار اثر تاریخی لرستان در فهرست میراث ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سید قاسم قربانی عصر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با تشریح فعالیت‌های این سازمان گفت: علاوه بر این تعداد اثر قرار است، به زودی 30 اثر تاریخی و 10 اثر معنوی دیگر از استان لرستان در فهرست میراث ملی ثبت شود.

وی در ادامه گفت: با وجود هفت هزار و 500 شی تاریخی شناسنامه‌دار در سطح این استان متاسفانه یک موزه مناسب و کامل در حوزه تاریخ تمدن در لرستان وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت: در این خصوص رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مجوزی را برای احداث این موزه در لرستان صادر کرده است که به‌زودی این موزه در مرکز لرستان احداث می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع مرمت آثار تاریخی، گفت: مرمت آثار با نظر مشاوران و متخصصان برجسته کشور انجام می‌شود و طرح مرمت پل‌های تاریخی پلدختر، گپ و شکسته بر همین اساس در حال انجام است.

قربانی در ادامه با اشاره به اینکه سالانه دو اثر در کشور ثبت جهانی می‌شوند، گفت: پرونده ثبت جهانی پل‌ها و قلعه تاریخی فلک‌الافلاک لرستان تشکیل شده است.

وی افزود: این آثار ثبت موقت شده‌اند و آثار تاریخی ثبت موقت شده در میراث جهانی استان لرستان شامل قلعه فلک‌الافلاک، پل‌ها و غارهای تاریخی و همچنین سمندر لرستانی است.

وی در ادامه به ثبت دو هزار و 350 اثر تاریخی لرستان در فهرست میراث ملی اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات هیئت دولت به لرستان ایجاد کمپ‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی است.

قربانی تصریح کرد: برای ایجاد پنج کمپ گردشگری در سفرهای استانی دولت به لرستان، هفت کمپ و هشت مجتمع بین‌راهی در استان لرستان وجود دارد و احداث این کمپ‌های جدید نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری استان خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان در خصوص آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد گفت: در سال 82 مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان طرح آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد را تصویب کردند که طی این 9 سال جلسات زیادی گرفته شده و هم‌اکنون نیز در دستور کار سازمان است.

قربانی با اشاره به اینکه آزادسازی حریم قلعه یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است، گفت: آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک به عنوان یکی از آثار تاریخی ارزشمند کشور، نیازمند همکاری و همراهی جمعی است.

انتهای پیام/2304/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول