اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ششمین دوره همایش ملی ثبت

4 اثر معنوی چهارمحال و بختیاری ثبت ملی شد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از ثبت چهار اثر معنوی استان در نخستین همایش ملی ثبت میراث معنوی عاشورایی و ششمین همایش ملی ثبت در استان مازندران خبر داد.

4 اثر معنوی چهارمحال و بختیاری ثبت ملی شد

شاهین ایل‌بیگی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در این دوره همایش 153 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد.

وی با بیان اینکه چهار پرونده از استان به دبیرخانه همایش ارسال شد، افزود: این پرونده‌ها با همکاری شهرداری بن، شهرداری طاقانک و شورای اسلامی شهر سامان تکمیل شدند.

ایل‌بیگی‌پور بیان داشت: مراسم گل‌زنی و آقا سلام در روز عاشورا در شهر بن، مراسم چاق چاقو در شهر سامان و مراسم تعزیه حضرت قاسم در شهر طاقانک از جمله آثار معنوی ثبت شده استان به شمار می‌روند.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه همایش ملی ثبت در روزهای 21 و 22 آذرماه برگزار شده، گفت: تنوع موضوعی، وفاق اجتماعی و مشارکت سایر نهاد ها سه شاخصه اصلی آثار ثبت شده استان در همایش ملی ثبت مازندران هستند.

این مسئول ثبت ملی آثار معنوی را نشانگر اهمیت مردم شناسی و میراث ناملموس استان در سطح کشور دانست و اضافه کرد: امیدواریم ثبت این آثار بتواند به حفظ و شناسایی این آثار کمک شایانی کند.

ایل‌بیگی‌پور خاطرنشان کرد: قدمت و منحصر به فرد بودن دو ویژگی خاص هر یک از این آیین‌ها و از شاخصه‌های آنها برای ثبت در فهرست آثار معنوی کشور است.

وی در پایان تأکید کرد: ثبت معنوی این آثار رسالت سازمان را در راستای حفظ، احیا و معرفی و رونق بخشیدن به آنها دو چندان می‌سازد.

انتهای پیام/68005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول