اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حمایت از صنعت چای

تفاهمنامه همکاری صدرا با سازمان چای کشور امضا شد

خبرگزاری فارس: تفاهمنامه همکاری شرکت سرمایه‌گذاری و تامین خودروی صدرا با سازمان چای کشور در حمایت از صنعت چای امضا شد.

تفاهمنامه همکاری صدرا با سازمان چای کشور امضا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تفاهمنامه همکاری شرکت سرمایه‌گذاری و تامین خودروی صدرا با سازمان چای کشور در راستای حمایت از چایکاران و صنعت چای کشور شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران امضا شد.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه ورود شهرام قویدل مدیر عامل شرکت مذکور برای برطرف کردن مشکلات چایکاران یک نوع ایثار است، عنوان کرد: ایشان برای در مرحله نخست که به دیدارشان رفتم بنده را پذیرفت و این دیدار منجر به امضای تفاهمنامه همکاری شد.

* عذرخواهی رئیس سازمان چای کشور از چایکاران به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات

علی محرر با عذرخواهی از چایکاران به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات چایکاران گفت: با شرکت صدرا به مدت شش سال قرارداد همکاری بسته شد تا شکوفایی در صنعت چای را داشته باشیم.

این مسئول سازمان چای را نهادی نوپا خواند و خاطرنشان کرد: این سازمان نیازمند حمایت است.

وی با بیان اینکه سازمان چای از سال 70 مرد، افزود: در این سال 150 هزار تن چای در انبار سازمان بود، اما کسی متوجه این امر نشد و طرح تغییر ساختار چای نیز بر همین اساس صورت گرفت.

محرر، نبود اعتبار لازم را از مشکلات این سازمان عنوان کرد و یادآور شد: امسال با مشکلات فراوان 28 میلیارد تومان اعتبار گرفتیم که 2 میلیارد و 80 میلیون تومان دیگر باقی‌مانده است.

رئیس سازمان چای کشور، چای گیلان و ایران را دارای جایگاه بالایی دانست و تصریح کرد: 52 هزار و 500 تن چای در انبار تعاون روستایی است.

این مسئول خرید تضمینی برگ سبز چای با نرخ 4 هزار تومان در هر کیلو را یکی از خواسته‌های مهم سازمان چای نامید.

* راه‌اندازی کارخانه چای‌سازی با تکنولوژی بالا در لاهیجان

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری و تامین خودروی صدرا نیز در جلسه مذکور با ابراز رضایت از همکاری با سازمان چای کشور تصریح کرد: به‌زودی در لاهیجان یک کارخانه با تکنولوژی بالا در تولید چای راه‌اندازی می‌شود که ما حمایت مالی آن را انجام می‌دهیم.

شهرام قویدل تغییر ذائقه مردم از چای خارجی به داخلی را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و اضافه کرد: برای این فرهنگ‌سازی در مجموعه داماش «ایرانی چای ایرانی بنوش» را تبلیغ می‌کنیم.

وی از اختصاص مبالغی برای تبلیغات چای ایرانی خبر داد.

این مسئول با بیان اینکه حدود 32 هزار نفر چایکار از دولت مطالبه دارند، خاطرنشان کرد: حساب تمام این افراد چایکار تا 22 بهمن امسال تسویه می‌شود.

قویدل 70 درصد کار پرداخت وجوه را به‌عهده شرکت صدرا و 30 درصد بانک اعلام کرد و متذکر شد: از سال 92 دیگر هیچ چایکاری مطالبه نخواهد داشت.

انتهای پیام/2300/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول