اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تبادل تجارب و اطلاعات

خبرگزاری‌های فارس و اینفوپریم لئو مولداوی تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل خبرگزاری فارس گفت: مفاد تفاهم‌نامه همکاری میان خبرگزاری فارس و اینفوپریم لئو از جمهوری مولداوی به تأیید طرفین رسیده است که در طی روزهای آینده تبادل و امضا می‌شود.

خبرگزاری‌های فارس و اینفوپریم لئو مولداوی تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنند

محمد حسین زیارتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره این تفاهم‌نامه اظهارکرد: در راستای گسترش مرزهای فرهنگی، ارتباطات و توسعه مناسبات فرهنگی و علمی بین خبرگزاری فارس و خبرگزاری اینفوپریم لئو و برای بهره‌گیری هرچه بیشتر از امکانات و توانمندی‌های دو طرف برای دست‌یابی به اهداف مشترک، این تفاهم‌نامه تدوین شده که مفاد آن بر اساس موافقت‌نامه جداگانه‌ای که بین دو طرف به امضا می‌رسد، اجرا می‌شود.

وی افزود: ماده یک این تفاهم‌نامه شامل همکاری‌های فرهنگی و آموزشی میان این دو خبرگزاری است که در آن تبادل تجربه در زمینه‌های خبری و روش‌های دریافت خبر، آموزش خبرنگاران از طریق برقراری دوره‌های آموزشی و یا تبادل هیئت‌های خبری برای فراگیری دانش‌های مورد نیاز خبری، همکاری در تولید و ارزیابی انتشارات اینترنتی و مبادله اطلاعات درباره تازه‌ترین روش‌های آموزشی مبتنی بر نوین‌ترین فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در عرصه رسانه مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل خبرگزاری فارس افزود: همچنین در این بخش تبادل تجربه در زمینه باشگاه خبرنگاران و بررسی ایجاد باشگاه خبری با همکاری خبرگزاری فارس، تبادل تجارب و بهره‌گیری از نیروهای فنی خبرگزاری فارس برای ایجاد تحول اساسی در سایت اخبار خبرگزاری‌ اینفوپریم لئو و استفاده از برنامه‌های پیشرفته خبری در مدیریت اخبار، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی مشترک و برگزاری تورهای فرهنگی و گردشگری تدوین شده است.

وی با بیان اینکه ماده 2 این تفاهم‌نامه شامل همکاری‌های پژوهشی است، گفت: اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک نظری و علمی، دایر کردن کارگاه‌هایی برای استفاده از امکانات و تجهیزات یکدیگر، فراهم آوردن و برپایی کنفرانس‌ها، برنامه‌ها و همایش‌های مربوط به رسانه،همکاری در زمینه ارائه محتوای مطالب برای وب‌سایت‌ها و نشریات دو طرف و تهیه نرم‌افزارهای مورد نیاز دو طرف مواردی است که در این ماده مطرح شده است.

زیارتی همکاری در زمینه ارتباطات را موضوع ماده سوم این تفاهم‌نامه برشمرد و اظهارکرد: برگزاری نمایشگاه‌های خبری و عکس و تسهیل در حضور نمایندگان خبرگزاری در دو کشور برای پوشش مناسبت‌های مختلف، مبادله کتاب‌ها، اسناد علمی و استفاده از کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی، معرفی، توزیع و انتشار آثار و نوشته‌های علمی و فرهنگی هر یک از طرفین، ایجاد کمیته‌ای دوجانبه از دو خبرگزاری برای هماهنگی و پیگیری تفاهم‌نامه همکاری در این بند مورد تاکید است.

وی اضافه کرد: همچنین مطابق تبصره بند 5 این ماده هرگونه موضوعی که در این تفاهم‌نامه به آن اشاره نشده باشد، می‌تواند موضوع همکاری‌ دوجانبه تلقی شود، مشروط بر اینکه دو طرف درباره آن بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه توافق به عمل آورند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل خبرگزاری فارس ماده 4 را تعیین‌کننده مدت اعتبار این تفاهم‌نامه دانست و گفت: مطابق این ماده این موافقت‌نامه به محض امضا و مهر توسط هر دو طرف قابلیت اجرایی پیدا می‌کند و تا زمانی که دو طرف تمایل به اجرای مفاد آن را داشته باشند معتبر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ماده 5 این تفاهم‌نامه موضوع حل و فصل اختلافات را شامل می‌شود، تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه اختلافی درباره اجرای مفاد موافقت‌نامه یا قراردادهای دیگری که بر اساس این تفاهم‌نامه منعقد شوند، موضوع مورد اختلاف با ارجاع حکم و داور مورد توافق دو طرف حل و فصل می‌شود.

زیارتی تاکید کرد: این موافقت‌نامه در 5 ماده، یک تبصره و دو نسخه اصل تهیه و از سوی مقامات ذی‌صلاح دو طرف امضا و از تاریخ تعیین شده به اجرا در می‌آید.

گزارش فارس حاکی است این موافقت‌نامه که در دو نسخه به زبان فارسی و روسی تهیه شده بود، به تأیید سید نظام‌الدین موسوی، مدیر عامل خبرگزاری فارس و والریو واسیلیکا، مدیرعامل خبرگزاری اینفوپریم لئو از جمهوری مولداوی رسید و در طی روزهای آینده تبادل می‌شود.

به گزارش فارس، هیئت رسانه‌ای مولداوی شامل 9 نفر از مدیران خبرگزاری‌ها، مطبوعات و تنها شبکه خبری تلویزیونی خصوصی مولداوی از روز جمعه گذشته به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری فارس به ایران وارد شدند و در طی روزهای اقامت خود از مراکز اقتصادی، فرهنگی، علمی و تاریخی تهران و اصفهان از جمله جماران، برج میلاد، متروی تهران، موزه ملی، مرکز رویان و بناهای تاریخی اصفهان و دیگر مراکز صنعتی و علمی این دو شهر بازدید کردند.

انتهای پیام/2301/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول