اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز انجام شد

امضای تفاهم‎نامه توسعه خوشه‎های صنعتی خرما در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: ظهر امروز در آیینی تفاهم‎نامه توسعه خوشه‎های صنعتی خرما بین شرکت شهرک‎های صنعتی استان بوشهر و پارک علم و فناوری خلیج فارس امضا شد.

امضای تفاهم‎نامه توسعه خوشه‎های صنعتی خرما در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان بوشهر در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: خوشه‎های صنعتی مجموعه‎ای از صنایع و واحدهای صنعتی است که با هدف تولید یک محصول در حین رقابت با یکدیگر می‎توانند همکاری خوبی داشته باشند.

سیدمهدی صفوی اظهار داشت: از این طریق کیفیت محصول بالا رفته و قیمت نهایی کاهش می‎یابد، ضمن اینکه محصول تولید شده نیز رقابتی می‎شود.

وی تصریح کرد: خوشه‎های صنعتی مدل توسعه‎ای است که در اغلب کشورهای صنعتی تجربه شده و 10 سال است که وارد ایران شده و موفقیت‎های زیادی به دنبال داشته است و هم اکنون ایران از کشورهای پیشتاز در این عرصه به شمار می‎رود.

صفوی ادامه داد: باتوجه به ظرفیت‎هایی که در حوزه آبزیان و خرما در استان بوشهر وجود دارد امکان سنجی این دو حوزه از نیمه اول امسال آغاز شد که پس از بررسی‎های لازم مشاهده کردیم هر دو حوزه قابلیت تبدیل شدن به خوشه صنعتی را دارند که با توجه به قابلیت‎های خاص استان در بخش نخیلات اولویت را با خرما گذاشتیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان بوشهر یادآور شد: در گام نخست، قرارداد توسعه خوشه صنعتی خرما را با پارک علم و فناوری خلیج فارس بستیم و امیدواریم با همکاری این مرکز این طرح ظرف سه تا پنج سال آینده به بهره‎برداری برسد.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح توسعه خوشه صنعتی خرما که در دشتستان اجرا خواهد شد، 2 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

صفوی افزود: انتظار داریم دستگاه‎ها و مسئولان مرتبط با این امر حمایت و همکاری ویژه‎ای در راستای اجرای این طرح داشته باشند و ما در تسریع در اجرا و بهره‎برداری از این طرح مهم و موثر یاری کنند.

انتهای پیام/66007/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول