اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بین شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامشهر

تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی امضا شد

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز هفته پژوهش و فناوری، تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی بین شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر منعقد شد.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی امضا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، عصر امروز با حضور شهردار اسلامشهر و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و جمع کثیری از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، در مراسم افتتاحیه آیین گرامیداشت هفته پژوهش، تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی بین شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر امضا شد.

سعید شفائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر عصر امروز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: انجام فعالیت‌های پژوهشی با زیربنای صحیح علمی و تحقیقاتی سرلوحه کار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر می‌باشد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه علم و فناوری در دنیای امروز، بر لزوم همکاری دانشگاه با بخش صنعت تاکید کرد و افزود: مطالعه کشورهای پیشرفته مؤید آن می‌باشد، که تحقیق و توسعه صنعتی در هر کشور مدیون تعامل و ارتباط دانشگاه و صنعت به عنوان پیشگامان بسط علمی و عملی در این راه است.

شفائی تصریح کرد: روند تحقیق و پژوهش در تمام موجودات و به ویژه آدمی، از بدو تولد تا زمان مرگ، حاکم بودن قدرت تفکر و اندیشه صحیح و نیز حرکت بر پایه استراتژی‌های مدون، وجه تمایز انسان از دیگر موجودات می‌باشد و هر آنچه در جهان وجود دارد، رحمت الهی برای انسان‌ها بوده و بر اساس علم بیکران الهی پایه‌ریزی شده است.

وی تاکید کرد: ما وظیفه داریم تا ضمن بهره‌گیری از علم و دانش، با انجام تحقیق و پژوهش مناسب، از این نعمات الهی برای توسعه و رفاه هرچه بیشتر در راستای خدمت به خلق استفاده نماییم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های ‌بالای علمی و پژوهشی این واحد دانشگاهی، ارتقای رفاه حال شهروندان و تعالی شهرستان اسلامشهر را از جمله اولویت‌های این واحد دانشگاهی در انجام طرح‌های تحقیقاتی دانست و از همفکری و تعامل ویژه دانشگاهیان با مسئولان شهرستان در این زمینه خبر داد.

این مسئول افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با برخورداری از بیش از 100 نفر از دانشیاران و اساتید متخصص کشور، ضمن بهره‌گیری از توان بالای علمی و پژوهشی دانشگاهیان، آمادگی خود را جهت ارائه مشاوره‌ای علمی در حل تمام مشکلات شهرستان اعلام داشته و با تمام توان علمی و تخصصی خود، شهرستان اسلامشهر را در این زمینه پشتیبانی خواهد نمود.

*بهره‌گیری از پتانسیل‌های علمی و پژوهشی در رفع مشکلات  

علیرضا علی میرزایی شهردار اسلامشهر نیز در این مراسم  ضمن تقدیر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در توجه ویژه به پرورش استعدادهای بالقوه دانشجویان و بهره‌گیری از توان بالای علمی و تخصصی دانشگاهیان در رفع مشکلات این شهرستان، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر قطب قوی علمی در شهرستان اسلامشهر است که بهره‌گیری از پتانسیل بالای علمی و پژوهشی آن، می‌تواند در بسیاری از امور شهرستان راهگشا باشد.

میرزایی افزود: انجام فعالیت‌های پایه‌ای، اصولی، علمی و تخصصی جهت پیشرفت و توسعه همه‌جانبه شهرستان اسلامشهر در راستای دستیابی به اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی مابین شهرداری و دانشگاه، در راستای  توسعه همه جانبه‌شهرستان اسلامشهر و رفاه حال شهروندان این شهرستان صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: در حل مشکلات شهرستان، ما دست دوستی و نیاز به طرف مجموعه قدرتمند علمی شهرستان یعنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر دراز کرده و مجرای هزینه‌کرد فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی شهرداری اسلامشهر را این واحد دانشگاهی قرار خواهیم داد.

شهردار اسلامشهر تصریح کرد: ما معتقدیم با تعامل بیشتر دانشگاه و شهرداری، ضمن بازنگری در کلیه فرآیندها، می‌توان در تدوین برنامه‌های سالانه، با دید کاملاً علمی و تخصصی، دقیق‌تر برنامه‌ریزی نموده و با انجام اقداماتی ماندگار به توسعه و تعالی شهر کمک نماییم.

شهردار اسلامشهر بیان داشت: ترویج و استقرار مدیریت تحقیق و توسعه، تقدم جدی تحقیق و پژوهش بر اجرا و توجه ویژه به منافع اجتماعی و شهروندی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری اسلامشهر است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و بهره‌گیری از توان بالای علمی و تحقیقاتی محققان این واحد دانشگاهی و نیز بهره‌گیری از نتایج ارزشمند پژوهش تیم‌های تحقیقاتی این دانشگاه، نظیر تیم بتن، مرکز عالی تحقیقات کشاورزی و ... در رسیدن به توسعه همه‌جانبه شهرستان اسلامشهر بسیار مفید و ارزشمند و ماندگار خواهد بود.

در پایان این مراسم سند تفاهم‌نامه همکاری همه‌جانبه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و شهرداری این شهر به امضا رسید.

انتهای پیام/2302/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول