اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع مجلس نهم مطرح کرد

پرداخت نشدن سهم صنعت و تولید از محل هدفمندی یارانه‌ها

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع مجلس نهم گفت: ما معتقدیم که دولت سهم بخش صنعت و تولید را از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نکرده به طوریکه در این زمینه برخی اقدامات و فعالیت‌ها همچنان بی‌نتیجه و بی‌ثمر مانده است.

پرداخت نشدن سهم صنعت و تولید از محل هدفمندی یارانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل کمال‌الدین پیرمؤذن عصر امروز در نشست با جمعی از صنعتگران و تولیدکنندگان واحدهای صنعتی، تولیدی اردبیل اظهار داشت: برای بها دادن به انظارها و بیم‌دهی رهبر معظم انقلاب در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به همت مجلس و کمیسیون صنایع و معادن و در راستای اصل 44 تمام تلاش‌ها بر این است تا رکود حاضر در حوزه تولید و صنعت برطرف شود.

پیرمؤذن در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما در تمام استان‌ها و با درایت اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی شاهد ارایه طرح‌ها و پیشنهادات خوبی برای جذب سرمایه در گردش و همچنین نقدینگی هستیم به طوریکه به نظر می‌رسد با شکل‌گیری کمیته تولید ملی در مجلس و اصلاح برخی قوانین بتوانیم راهی را پیدا کنیم تا واحدهای تولیدی و صنعتی از وضعیتی که به آن گرفتار شده‌اند با تدبیر مناسب خارج شوند.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: ما در بودجه سال آینده سعی داریم تا سهم بخش صنعت را از هدفمندی یارانه‌ها به صورت مجزا و جداگانه در نظر بگیریم تا تأخیر پرداختی دولت در این زمینه تا حدودی جبران شود.

عضو فراکسیون محیط زیست در ادامه سخنان خود ضرورت حفاظت محیط زیست و کاشت نهال و درخت را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: این امر باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و خودروهای تولید شده در کشورمان به سیستم پیشرفته کاتالیت و کانورتور مجهز شود.

وی یادآور شد: ‌تا زمانی که دستگاه‌های ذیربط نظیر شهرداری تهران و نیروی انتظامی و همچنین شهرداران کلان‌شهرها از ورود آلاینده‌ها جلوگیری نکرده و بستر توسعه زیربنایی بخش محیط زیست و مراقبت از آن را فراهم نیاورند، امکان ندارد بتوانیم به اهدافمان که همان توسعه حمل و نقل عمومی، مترو و همچنین کاهش آثار تخریبی محیط زیست است، دست پیدا کنیم.

پیرمؤذن در ادامه از نشست فراکسیون امدادگران و جمعیت هلال‌احمر برای ساماندهی سکونت‌گاه‌ها و وضعیت سالمندان و توجه به تأمین اعتبار لازم نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا در شأن این نهاد انقلابی بودجه‌ای مناسب و اعتبار کافی در اختیار این نهاد انقلابی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو کمیسیون صنایع مجلس نهم همچنین به احیای بافت قدیم شهری و توجه به ساخت و سازها مطابق معماری اسلامی، ایرانی اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر ساخت و سازها به شکل آپارتمانی بدون توجه به فرهنگ ایرانی، اسلامی گسترش یافته ولی مجلس تلاش می‌کند تا با وضع قوانین مشخص از احیای بافت قدیم شهرها و همچنین مدیریت صحیح در این حوزه حمایت لازم را داشته باشد که در این باب رایزنی‌هایی نیز با دستگاه‌های ذیربط صورت گرفته است.

وی همچنین به ساماندهی صادرات سیب‌زمینی و بهبود کیفیت عسل براساس پیگیری‌های لازم با توجه به نیازمندی این استان تصریح کرد: در این زمینه انتظار می‌رود موانع پیش رو برطرف شده تا صادرکنندگان سیب‌زمینی و تولیدکنندگان عسل بتوانند از مزایا و برخی امتیازات ویژه بهره‌مند شده و استفاده کنند.

انتهای پیام/62006/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول