اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی

کشاورزان مرندی 25 میلیارد ریال غرامت دریافت کردند

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی مرند از واریز 25 میلیارد ریال از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی به حساب بهره‌بردارانی که محصولات آنها زیرپوشش بیمه قرار داشته و خسارت دیده بود، خبر داد.

کشاورزان مرندی 25 میلیارد ریال غرامت دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، جلال رحیم‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این موضوع که از بابت خسارات وارده ناشی از حوادث غیرمترقبه، از قبیل سرمازدگی، تگرگ، سیل در سال زراعی 91-90، در این شهرستان از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی غرامت پرداخت شده است، افزود: شهرستان مرند با داشتن شرایط ممتاز طبیعی و جغرافیایی، ظرفیت‌های مهمی را برای توسعه بخش‌های زراعی و باغی و صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی و دامی دارد.

وی با اشاره به اینکه به فعل رساندن ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهرستان مرند، نیازمند برنامه‌ریزی اساسی، منابع اعتباری مناسب و نیروهای تخصصی کارآمد است، افزود: در کنار آن، توسعه پوشش بیمه‌ای سطوح تولیدی بخش کشاورزی، خواهد توانست برنامه‌ریزان را در پیشبرد اهداف بلند مدت توسعه بخش کشاورزی یاری کرده و همچنین توان تولیدکنندگان را در مقابله با حوادث غیرمترقبه طبیعی بیش از پیش افزون کند.

رحیم‌زاده با تاکید به این مطلب که سالانه بیش از 750 هزار تن انواع محصولات باغی در شهرستان مرند برداشت و به بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه می‌شود، گفت: سهم تولید سالانه انواع محصولات زراعی آبی این شهرستان، بیش از 250 هزار تن بوده و در کنار آن، میزان تولید سالانه محصولات زراعی دیمی نیز حدود پنج هزار و 300 تن برآورد می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند با اشاره به اینکه، سالانه بیش از 42 هزار تن انواع فرآورده‌های دامی در این شهرستان تولید و به بازارهای مصرف عرضه می‌شود، افزود: امیدوارم پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی، به صورت قابل توجهی ارتقا یابد و زارعان و باغداران با توجه به اهمیت بیمه، برای جلوگیری از خسارات وارده براثر خشکسالی، سرمازدگی، تگرگ نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام تا در صورت بروز خسارات، از مزایای صندوق بیمه محصولات کشاورزی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/60002/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول