اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی فومن خبر داد

توزیع بیش از 100 تن کود شیمیایی بین کشاورزان فومنی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی فومن از توزیع بالغ بر 100 تن انواع کود شیمیایی توسط اتحادیه‌های تعاونی روستایی، بخش خصوصی و تجمعی بین کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: این توزیع همچنان ادامه دارد.

توزیع بیش از 100 تن کود شیمیایی بین کشاورزان فومنی

محمدرضا ابراهیم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با بیان اینکه در سال جاری سهمیه کود شیمیایی کشاورزان این شهرستان 3 هزار و 150 تن است، اظهار کرد: کشاورزانی که تا کنون از طریق سامانه دریافت کود شیمیایی ثبت نام خود را انجام نداده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت‌ مشاوره‌ای مرکز جهاد کشاورزی در مراکز دهستان‌ها ثبت نام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی فومن از کشاورزان این شهرستان خواست که نسبت به جذب و دریافت تمام سهمیه کود شیمیایی خود تا پایان سال جاری اقدام کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه برداشت انواع محصول مرکبات فومن آغاز شده است، افزود: فومن دارای 40 هکتار سطح زیر کشت باغ‌های مرکبات است که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری از این میزان سطح زیرکشت مرکبات، 640 تن انواع مرکبات به ارزش 5 میلیارد ریال برداشت شود.

وی تصریح کرد: امسال شرایط آب و هوای مناسب موجب افزایش انواع محصول مرکبات در فومن شده و بیشتر نهال‌های کشت شده در این شهر از نهالستان‌های مرکبات همین شهر تولید می‌شود.

ابراهیم‌زاده میزان تولید نهال نهالستان‌های فومن در سال را بالغ بر 21 هزار اصله اعلام کرد و یادآور شد: انواع مرکبات شامل پرتقال، نارنگی، لیمو، گریپ فروت و ... به ارزش ریالی یک میلیارد و 680 میلیون ریال از نهال نهالستان‌های فومن تولید می‌شود.

به گفته وی، این میزان نهال تولید شده و بخش مرکبات علاوه بر برطرف کردن نیازهای فومن به شهرهای همجوار نیز ارسال می‌شود.

انتهای پیام/84002/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول