اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری داراب:

شهرداری‌ها به سمت درآمد‌های پایدار بروند

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری داراب گفت: شهرداری‌ها به جای وابسته شدن به دریافت عوارض، به سمت درآمد‌های پایدار بروند.

شهرداری‌ها به سمت درآمد‌های پایدار بروند

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، کرامت قاسمی صبح امروز در دومین جلسه مجمع شهرداران شهرستان‌های داراب و زرین دشت که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: عمده درآمد شهرداری‌ها در شهرهای کوچک عوارض نوسازی و کسب و کار مردم است که این کار آنها را دچار روزمرگی می‌کند اما با تعامل بین چند شهرداری و سرمایه‌گذاری‌های کلان می‌توان از این مخمصه نجات یافت و به سمت درآمدهای پایدار رفت.

وی با بیان اینکه افق دید و برنامه‌ریزی‌ها باید وسیع شود و نگاه شهرسازی و برنامه‌ریزی بیشتر از محدوده چهار ساله شورای اسلامی شهر باشد خاطرنشان کرد: شهر نباید دستخوش تغییرات سلیقه‌ای شورا و شهرداری شود چراکه هزینه تغییرات از جیب مردم پرداخت می‌شود.

سرپرست فرمانداری داراب ادامه داد: مبنای شهرسازی و سرمایه‌گذاری‌های شهرداری باید مشورت با خبرگان و نخبگان در حوزه شهرسازی باشد و برنامه‌های طولانی‌مدت با همراهی و همدلی مردم طراحی و از نظرات عمومی نیز استفاده شود.

نماینده عالی دولت در داراب گفت: مجمع شهرداران شهرستان‌های داراب و زرین دشت باید محلی برای جمع‌آوری سرمایه‌های اندک شهرداری‌ها و اجرای پروژه‌های مشترکی باشد که اجرای آن از توان یک یا دو شهرداری خارج است چراکه علاوه بر اشتغالزایی می‌تواند درآمدهای پایداری برای شهرداری‌ها فراهم کند.

قاسمی اضافه کرد: دبیرخانه مجمع شهرداران شهرستان‌های داراب و زرین دشت باید فعال باشد و طرح‌های مدون در هر شهر تهیه و اجرای آن به عهده یک یا چند شهرداری گذاشته شود.

وی تاسیس مرکز پژوهش برای طرح‌های ارائه شده را یکی از لازمه‌های کار این مجمع دانست و افزود: نگاه جزیره‌ای و عدم تعامل و همکاری بین‌بخشی باید از بین برود و تعامل، همکاری و همفکری جای آن را بگیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه اظهار داشت: نشست و همفکری با معاونت‌های شهرداری تهران و شهرهای موفق می‌تواند زمینه موفقیت مجمع شهرداران شهرستان‌های داراب و زرین دشت را فراهم کند.

نبی‌الله احمدی با بیان اینکه شهرداری‌های این دو شهرستان درآمد پایدار ندارند و چشم خود را به درآمد‌های استانی، اعتبارات دو درصد نفت و گاز و گرفتن عوارض از مردم دوخته‌اند خاطرنشان کرد: لازمه کار برای پیشرفت در برنامه‌های شهرداری‌ها ورود بخش خصوصی به پروژه‌ها و استفاده از پتانسیل‌های این شهرستان است.

نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی احداث صنایع تبدیلی کشاورزی، بهره‌برداری از منابع خدادادی و معادن طبیعی و احداث کارخانه بازیافت زباله را از جمله پیشنهادات خود برای اجرای مشترک شهرداری‌ها دانست  و افزود: طرح‌های مختلف باید شناسایی و اولویت بندی شود تا حاصل تلاش مجمع با موفقیت رو‌به‌رو باشد.

به گزارش فارس، در این جلسه اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران هفت شهر داراب، جنت شهر، دوبرجی، فدامی، حاجی آباد، شهر پیر و دبیران حضور داشتند و نظرات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/2448/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول