اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان:

تجاری‌سازی پژوهش به ثروت ملی می‌انجامد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به اخذ رتبه برتر پژوهشی توسط این اداره کل در کشور گفت:‌ آموزش، پژوهش و نوآوری باید تجاری‌سازی شود تا به ثروت ملی بیانجامد.

تجاری‌سازی پژوهش به ثروت ملی می‌انجامد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، قربانعلی محمدپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در همدان اظهار کرد: اداره کل محیط زیست استان با سرلوحه قرار دادن فرمایشات رهبری با بهره‌گیری از توان بالای کارشناسان خود در تولید علم و استفاده بهینه از نظرات مسئولان ارشد استانی و سازمانی و کاربردی کردن ارشادات اندیشمندان و فرهیختگان استان موفق شد رتبه برتر پژوهشی سال 91 را در بین ادارات حفاظت محیط زیست کشور کسب و لوح مربوطه را از دست ریاست سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کند.

وی با اشاره به اقدامات پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان طی امسال افزود: تشکیل جلسات کارشناسی پژوهشی، جلسات شورای پژوهشی، مقالات و پایان‌نامه‌های ارائه شده توسط کارشناسان این اداره کل در همایش‌ها و... از جمله این اقدامات بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه سه پروژه‌ پژوهشی توسط این اداره در دست اجرا است، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه پژوهشی، شرکت در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، ارسال فراخوان حمایت از پایان‌نامه‌های سال 1391، برگزاری جلسات سخنرانی در محافل علمی در مورد دستاوردهای پژوهشی، اطلاع‌رسانی اقدامات پژوهشی از طریق سایت اداره، جراید، خبرگزاری‌ها و ... نیز از دیگر اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه آموزش، پژوهش و نوآوری باید تجاری‌سازی شود تا ثروت ملی منجر شود، بیان داشت: تحقیق‌ها نباید مزین‌کننده کتابخانه‌ها باشند بلکه باید برای پاسخ دادن به مشکلاتی که ناشی از زندگی صنعتی است، صورت گیرد.

محمدپور عنوان کرد: ما باید سرمایه‌های طبیعی و اکولوژیک را خوب بشناسیم زیرا امکان ندارد این سرمایه‌ها را نشناخته و ادعای مدیریت اقتصادی کنیم.

وی تصریح کرد: محیط زیست، اقصاد و توسعه پایدار به هم پیوسته هستند و بهره‌برداری از این منابع نیز باید عالمانه انجام شود.

مدیرکل محیط زیست استان همدان در بخش دیگری از سخنانش به شرکت اداره کل حفاظت محیط زیست همدان در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست اشاره کرد و گفت: اداره کل محیط زیست به همراه تمام صنایع و خدمات سبز استان در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست شرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از تاریخ 29 آذر ماه تا دوم دی ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است، ادامه داد:‌ اداره کل حفاظت محیط زیست همدان تمام اقداماتی را که در راستای تحقق اهداف زیست‌محیطی، مصرف بهینه انرژی (آب، برق و گاز)، مدیریت پسماند، مدیریت تصفیه فاضلاب، گواهینامه‌های اخذ شده در زمینه‌های مختلف سازگار با محیط زیست، مصرف بهینه مواد و بازیافت مواد زائد قابل بازگشت، اقدامات در زمینه جلوگیری از آلودگی‌های آب، خاک، هوا و فرهنگ‌سازی در زمینه HSE (بهداشت ایمنی و محیط زیست) و ... صورت گرفته را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد داد.

محمدپور خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاحیه نمایشگاه از خانواده شهید افسر محیط‌بان عبدالله یاری که در مرداد ماه امسال توسط شکارچیان غیر مجاز در منطقه لشگردر ملایر به درجه رفیع شهادت نائل آمد توسط ریاست سازمان محیط زیست تقدیر به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/89006/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول