اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهار محال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری با تاجیکستان روابط تجاری برقرار می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهار محال و بختیاری گفت: این استان متولی اعزام هیئتی تجاری از تجار و بازرگانان از استان‌های مختلف کشور به کشور تاجیکستان است.

چهارمحال و بختیاری با تاجیکستان روابط تجاری برقرار می‌کند

رحمن کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: این استان متولی اعزام هیئتی تجاری از 15 تاجر و بازرگان از استان‌های مختلف کشور به تاجیکستان است.

این مسئول، رایزنی برای مبادلات تجاری با تجار آن کشور را از اهداف اعزام این تجار اعلام کرد و گفت: رایزنی در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت مبلمان، صنایع دستی، خدمات، بسته بندی محصولات تجاری، چرم از جمله این مباحث است.

کرمی بازدید از مراکز تجاری و  تولیدی را از دیگر این اهداف برشمرد و افزود:  ضرورت دارد بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و برتر کشور در زمینه‌های صدور کالا و خدمات فنی و مهندسی استراتژی حضور بلند مدت را در این کشور عملیاتی کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بر ضرورت رشد و توسعه صادرات در این استان تأکید و گفت: تشکیل منظم جلسات کمیته مشترک بازرگانی با کشور تاجیکستان به‌منظور توسعه همکاری‌های تجاری، تاسیس مراکز تجاری توسط بخش خصوصی با حمایت مالی سازمان توسعه تجارت، بستر سازی برای ایجاد شرکت مشترک حمل و نقل از جمله راهکارهای موثر در توسعه روند صادرات محسوب می‎شود.

وی ادامه داد: تعدیل رویه‌های سنتی تجارت به روش‌های بهنگام و علمی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان امور تجاری، استفاده از نیروهای بومی تاجیکستان برای اطلاع رسانی قوانین و مقررات تجاری آن کشور به فعالان اقتصادی کشورمان، اعزام تیم‌های کارشناسی از دیگر این راهکارهای به شمار می‎رود.

کرمی برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با مشارکت و حضور شرکت‌ها و فعالان اقتصادی تاجیکستان را از دیگر این راهکارها عنوان کرد و اذعان داشت: برگزاری نشست مشترک سازمان‌های بازرگانی، کمک به بازاریابی بنگاه‌ها، ایجاد وب سایت‌ها و طرح‌های تبلیغاتی، فرهنگ سازی صادرات با پرداخت کمک هزینه‌های مربوطه از دیگر این راهکارها محسوب می‎شود.

انتهای پیام/68001/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول