اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

آموزش مهم‌ترین اقدام برای حفظ سلامت زائران پیاده است

خبرگزاری فارس:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آموزش مهم‌ترین اقدامی است که باید در راستای حفظ سلامت زائران به ویژه زائران پیاده در ایام دهه آخر صفر انجام شود.

آموزش مهم‌ترین اقدام برای حفظ سلامت زائران پیاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد رضا سعیدی ظهر امروز در نشست خبری متولیان سلامت زائران پیاده که در سالن جلسات مرکز بهداشت خراسان‌رضوی برگزار شد اظهار کرد: یکی از اقدامات انجام شده آموزش‌هایی است که برای مدیران کاروان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، آموزش‌های دیگری در قالب تبلیغات، بنر و پنفلت برای عموم انجام شده است که افراد بدانند برای حفظ سلامت در دهه آخر صفر باید چه اقداماتی انجام دهند.

رئیس مرکز بهداشت خراسان‌رضوی با اشاره به تمهیدات دیگری که برای سلامت زائر در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد: یکی دیگر از ارکان حفظ سلامت که بر عهده مراکز بهداشت است نظارت است که تیم‌های نظارتی مرکز بهداشت نظارت کامل را بر مراکز انجام می‌دهند.

سعیدی افزود: همچنین تهیه زیرساخت‌ها یکی دیگر از ارکانی است که در حفظ سلامت می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

وی ادامه داد: به این معنی که افراد باید در مجالس و یا کاروان‌ها تعدادی را دعوت کنند که می‌توانند به آنها سرویس‌دهی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نقش مهم تعاملات و هماهنگی‌های بین ارگانی در مقوله حفظ سلامت به ویژه در ایام ویژه مانند دهه آخر صفر بیان کرد: در این راستا با اعضای کارگروه ستاد تسهیلات زائر و کارگروه بهداشت استان جلساتی برگزار شده است.

سعیدی اضافه کرد: در این جلسات بنا بر معرفی یک رابط سلامت از طرف کاروان‌های زائران پیاده به مرکز بهداشت مبدأ شد تا رابط سلامت بتواند آموزش‌های لازم را دریافت کند و پیام‌های بهداشتی را به افراد منتقل کند.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسات داشتن مجوز بهداشتی برای افرادی که در امور تهیه غذا و نذری نقش دارند مصوب شد به عبارت دیگر کسانی که در امور تهیه غذا نقش دارند باید کارت بهداشتی داشته باشند و آموزش‌های لازم را دیده باشند.

رئیس مرکز بهداشت خراسان‌رضوی با بیان اینکه تهیه و توزیع نذری در خانه‌ها کار نظارت را مشکل می‌کند تاکید کرد: تبلیغات عمومی در این زمینه انجام شده است و مردم باید توصیه‌هایی که در این زمینه داده شده است را جدی گرفته و به آنها عمل کنند.

سعیدی با یادآوری دستاوردهای تعاملات بین دستگاه‌های در زمینه حفظ سلامت اذعان کرد: در جلساتی که در سال جاری برگزار شد فعالیت‌ها افزایش پیدا کرده است و همچنین یک دستورالعمل برای رؤسای کاروان‌ها و مراکز تهیه و توزیع غذای نذری تدوین شده است.

وی افزود: این دستورالعمل در 2 بخش الزامات و توصیه‌ها تدوین شده است که به صورت قانونی مصوب شده است و مسئولان باید الزامات دستورالعمل را که در راستای حفظ سلامت افراد است کاملا انجام دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در صورتی که این دستورالعمل اجرا نشود و افراد دچار عارضه شوند طبق قانون با مسئولان عارضه برخورد می‌شود.

سعیدی در ارتباط با تعداد تیم‌هایی که در بهداشت محیط مشغول به کار هستند متذکر شد: در سال جاری 54 تیم نظارتی بهداشت محیط برای نظارت بر اماکن غذایی و اقامتی و رسیدگی به مشکلات در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین مردم در صورت مشاهده تخلف توسط افراد می‌توانند مراتب را با شماره 1490 به مسئولان اطلاع دهند و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود و نتیجه به اطلاع فرد می‌رسد.

انتهای پیام/70010/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول