اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج جامعه پزشکی آستارا:

حوزه سلامت ستون استقرار نظام اقتصادی است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج جامعه پزشکی آستارا گفت: حوزه سلامت یکی از ستون‌های اساسی برای استقرار آینده نظام اقتصادی کشور است که باید به آن نگاه ویژه شود.

حوزه سلامت ستون استقرار نظام اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، بختیار حیدرنیا در نخستین همایش اقتصاد مقاومتی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان با بیان فرازهایی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک نسخه کوتاه مدت نیست و در اصل رسیدن به رشد و بالندگی و تولید و سرمایه‌گذاری بیشتر است.

وی با اشاره به سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اقتصاد مقاومتی معنایش حصار کشیدن دور خود و تنها انجام کارهای تدافعی نیست، افزود: یکی از شرایط اقتصاد مقاومتی استفاده از تمام ظرفیت‌های دولت و مردم است.

این مسئول دو رکن اصلی اقتصاد مقاومتی را تکیه بر مردم و اجرای سیاست‌های اصل 44 و حمایت از تولید ملی نامید و تصریح کرد: در اقتصاد پویا تنها نباید به تولید و سرمایه‌گذاری بیشتر توجه شود بلکه زیرساخت‌های اقتصاد باید مطلوب باشد تا در زمان بحران دچار چالش و اختلال نشود.

حیدرنیا هدف نهایی اقتصاد را تعالی انسان‌ها دانست و بر لزوم توجه ویژه بر حوزه سلامت تاکید کرد و افزود: حوزه سلامت یکی از ستون‌های اساسی برای استقرار آینده نظام اقتصادی کشور است و باید به این حوزه حیاتی و حساس نگاه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به بودجه کل کشور در سال‌جاری و جایگاه حوزه سلامت در این بودجه، گفت: بودجه در نظر گرفته شده در حوزه سلامت رقم بسیار ناچیزی است که با این ارقام برای رسیدن به شرایط مطلوب در حوزه سلامت با مشکل مواجه می‌شویم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی آستارا با تصریح بر اینکه سالانه حدود 3.5 تا 5.5 میلیون نفر از جمعیت کل کشور به دلیل بیماری‌های صعب‌العلاج به زیر خط فقر می‌روند، افزود: بالغ بر 16 درصد جمعیت کشور یعنی 12 میلیون نفر زیرپوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و باید دولتمردان توجه ویژه‌ای را به این مسایل داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نحوه تامین هزینه‌های سلامت مردم باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: در این صورت از زیر خط فقر رفتن حدود 5 میلیون نفر در سال جلوگیری می‌شود.

حیدرنیا با اشاره به اینکه در کشور سهم دولت و بیمه‌ها در تامین هزینه‌های سلامت مردم 45 درصد است، اظهار کرد: سهم اغلب کشورهای جهان در این زمینه بالای 75 درصد است که با استانداردهای جهانی فاصله داریم.

وی آموزش و پژوهش، درمان و بهداشت را از ارکان مهم در اجرای اقتصاد مقاومتی در حوزه بهداشت و درمان دانست و یادآور شد: اقتصاد مقاومتی در هر یک از این ابعاد می‌تواند اثر بخش باشد و موجب ارتقای شاخص‌های سلامت با اعتبارات کمتر و نیز ارزآوری برای کشور شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی آستارا اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی در حوزه بهداشت و درمان موجب کاهش وابستگی در این حوزه و صرف هزینه‌های کمتر می‌شود.

وی توجه ویژه به توریسم درمانی و گردشگری سلامت را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: با توجه مرزی بودن آستارا، توجه ویژه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان در راستای اقتصاد مقاومتی این شهرستان امری ضروری است.

به گفته حیدر نیا، تبلیغات فرامرزی برای جذب توریست درمانی باید در راس اهداف اقتصاد و توریسم درمانی قرار گیرد و در این راستا نیز لازم است مبلغان این حوزه توانمند باشند.

انتهای پیام/84002/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول