اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

اقدامات در زمینه احیای موقوفات در کشور مطلوب است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: اقدامات در زمینه ترویج فرهنگ احیای موقوفات در کشور مطلوب است.

اقدامات در زمینه احیای موقوفات در کشور مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد یکشنبه‌شب در ستاد احیای موقوفات استان زنجان اظهار کرد: نگاه به موقوفات یک نگاه تشکیلاتی و اداری نیست و همگان باید نسبت به موقوفه وقف نگاه مسئولانه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در بحث اوقاف و موقوفات موضوعات مهمی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: بحث کشف تنها اقدامی نیست که در بحث موقوفات وجود دارد، بلکه باید با برنامه‌ریزی درست و اصولی در نگهداری موقوفات اقدامات لازم را انجام داد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در هفت سال گذشته اقدامات مطلوبی در زمینه احیا، کشف و حفظ موقوفات انجام شده، یادآور شد: در دور‌ه‌ای از تاریخ اوقاف حالت سکون داشت، نه موقوفه‌ای بود و نه اقدام چشمگیری در احیا و نگهداری موقوفات موجود انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه در هفت سال گذشته اقدامات بی‌سابقه‌ای در کشف و احیای موقوفات انجام شد، اضافه کرد: حجم کار در این زمینه به حدی بود که حتی اقدامات انجام شده برای خود سازمان اوقاف نیز بی‌سابقه بود.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر کارهای خوبی در زمینه وقف در کشور صورت گرفته است، یادآور شد: برخی از کارها 80 سال بود که انجام نمی‌شد، ولی در چند سال اخیر در استان انجام شده است.

 

* تشکیل ستاد ساماندهی موقوفات در استان زنجان

وی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد ساماندهی بقاع متبرکه در استان افزود: تشکیل این ستاد برای نخستین بار در سطح کشور اتفاق افتاده و این توفیق بزرگی که نصیب استان زنجان شد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر رویکرد کشور در بحث توسعه وقف است، متذکر شد: وقف یک چیز ماندگار بوده و همیشگی است.

این مسئول با اشاره به اینکه همگان در راستای وقف و احیای موقوفات وظیفه سنگینی به عهده دارند، اذعان داشت: دستگاه‌های مختلف نیز باید همکاری لازم را در بحث ترویج و توسعه فرهنگ وقف داشته باشند.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول