اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

خام فروشی محصولات معدنی باید متوقف شود

خبرگزاری فارس: معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: خام فروشی مواد معدنی موضوعی است که دولت هم علاقه‌ای به انجام آن ندارد و باید برای ایجاد اشتغال و درآمد صحیح از این منابع، صنایع تبدیلی را در کشور ایجاد کرد.

خام فروشی محصولات معدنی باید متوقف شود

محمد مهدی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: علاوه بر آن هرگونه اقدام برای خام فروشی محصولات معدنی به دلیل وجود تعرفه‌های بالای گمرکی باید متوقف شود چرا که شکستن تعرفه‌های گمرکی بسیار سخت است.

معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات معادن استان مرکزی، مشکلاتی است که در کلان کشور نیز وجود دارد و باید و در دولت مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان راه حل مناسبی برای رفع این مشکلات پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در تخصیص حقوق دولتی تاکنون 10 میلیارد تومان در امور زیربنایی معادن استان هزینه شده است یادآور شد: برای حل مشکلات معادن باید با دسته بندی مسایل، نسبت به حل آن اقدام کرد که در این استان با تعامل و هم‌فکری می‌توان این مشکلات را برطرف کرد و در این راستا آمادگی وجود دارد که موضوعات و مسایل مطرح شده از سوی معدن‌کاران را مورد بررسی قرار داده و با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نسبت به رفع آن اقدام کرد.

حسنی به موضوع تحریم‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: از نگاه این وزارتخانه، معادن در شرایط تحریم برای کشور یک فرصت بسیار بزرگ است که می‌توان با توجه بیشتر به منابع و ایجاد صنایع تبدیلی در کشور به خوبی از آن‌ها بهره‌برداری کرد و باید این موضوع به فال نیک گرفت.

معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان داشت: بر اساس آمارهای موجود، بخش معدن در کشور سه درصد از تولید ناخالص ملی را به طور مستقیم به خود اختصاص داده است ضمن اینکه، در حوزه اشتغال نیز بالغ بر پنج هزار کارخانه در صنایع بالا دستی و پایین دستی این بخش فعالیت دارند که در مجموع در این واحدها بیش از 12 میلیارد دلار صادرات در سال گذشته داشته‌ایم.

انتهای پیام/87001/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول