اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاه خراسان‌رضوی:

اقدامات پژوهشی در زمینه وقف گسترش یابد

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاه خراسان‌رضوی گفت: سنت حسنه وقف باید در کتب درسی دانش‌آموزان و دانشجویان گنجانده و اقدامات پژوهشی در این زمینه نیز گسترش یابد.

اقدامات پژوهشی در زمینه وقف گسترش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجید غیورمبرهن ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد در آستانه هفته وقف اظهار کرد: با گنجاندن درس وقف در کتب درسی، دانش‌آموزان با فرهنگ وقف در دوران تحصیل آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه جای وقف در مدارس و دانشگاه‌ها خالی است گفت: این در حالی‌ است که اسلام به وقف تأکید و سفارش زیادی کرده است.اگر فرهنگ وقف نهادینه شود بسیاری از مشکلات در جامعه رفع خواهد شد.

غیورمبرهن گفت: در شرایط کنونی برای فراگیر شدن وقف نیاز به پژوهش است.پژوهش در وقف ماندگار شده و تاثیر زیادی در جامعه دارد به طوری‌که خودباوری را در مردم تقویت می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی گفت: در کنار این مؤلفه وقف می‌تواند منشور طرح پژوهشی باشد.برای انجام پژوهش‌ها در کشورهای دیگر از وقف کمک گرفته می‌شود.

غیورمبرهن گفت: بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها در مدارس، ادارات با فرهنگ‌سازی در زمینه وقف به انجام می‌رسد.

وی به موضوع درخت‌کاری در اراضی بلااستفاده در بخش‌های دولتی اشاره کرد و افزود:در این زمینه می‌توان از شهروندان کمک گرفت تا به نام خودشان درختی را وقف کنند.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول