اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حسین شمس:

پیوند وقف و ورزش بسیاری از ناپاکی‌ها را تطهیر می‌کند

خبرگزاری فارس: سرمربی سابق تیم ‌ملی فوتسال بزرگسالان ایران با بیان اینکه عرصه ورزش می‌تواند در خدمت گسترش فرهنگ وقف در جامعه باشد، گفت: پیوند وقف و ورزش می‌تواند بسیاری از ناپاکی‌های ورزش را تطهیر کند.

پیوند وقف و ورزش بسیاری از ناپاکی‌ها را تطهیر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حسین شمس بیان داشت: همه ما کم و بیش با وقف آشنایی داریم و می‌بینیم واقفان با چه لذتی در پی انجام کارهای مربوط به وقف و ساختن مسجد هستند.

یکی از چهار مربی برتر فوتسال جهان در مورد میزان آشنایی مردم با واژه وقف اظهار داشت: نمی‌توان شخص یا ارگان خاصی را در مورد اطلاعات کم و ناآشنایی مردم با وقف مقصر دانست زمان را که به گذشته نمی‌توان بازگرداند اما باید درباره مسئله‌ای به این مهمی که در دین ما هم به آن اشاره و تاکید شده بیشتر اطلاع‌رسانی کنیم چه بسا کسانی باشند که در صورت آگاهی در این مورد اقدام به وقف کنند.

مدیر فنی تیم ‌ملی فوتسال ناشنوایان معتقد است پیوند وقف و ورزش می‌تواند بسیاری از ناپاکی‌های ورزش را تطهیر کند.

شمس افزود: ورزش ما پر از اتفاقات خوب و آدم‌های دست به خیر است اما یک سری ناپاکی‌هایی هم وجود دارد که در صورت ورود معنویاتی چون وقف به ورزش می‌تواند اندک ناپاکی‌های آن را تطهیر کرده و از بین ببرد با توجه به اینکه وقتی ورزشکاران دست به چنین کارهای خیرخواهانه‌ای می‌زنند مردم جامعه توجه بیشتری به آن می‌کنند.

وی اضافه کرد: ورزشکاران ما الگوی جامعه هستند و می‌توانند باعث گسترش فرهنگ وقف در جامعه شوند.

شمس با تاکید بر اینکه بدون شک جای این‌گونه کارهای معنوی در ورزش خالی است، گفت: ورزش بهترین روش برای تبلیغ و آشنا کردن هر چه بیشتر مردم با وقف است.

سرشناس‌ترین مربی فوتسال ایران با اشاره به اینکه باید در مورد وقف اطلاع‌رسانی کامل و درستی انجام شود تا مردم به انجام آن ترغیب شوند، گفت: در آن‌صورت جامعه‌ای بهتر خواهیم داشت زیرا جامعه‌ای که با معنویات ارتباط نزدیک داشته باشد بی‌شک سالم‌تر و موفق‌تر است.

انتهای پیام/72006/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول