اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف همدان خبر داد

پخش فیلم تلویزیونی «چشمه‌ساز وقف» از شبکه استانی همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از پخش فیلم تلویزیونی «چشمه‌ساز وقف» از شبکه استانی همدان خبر داد.

پخش فیلم تلویزیونی «چشمه‌ساز وقف» از شبکه استانی همدان

حجت‌‌الاسلام محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه درصدد آن هستیم از تمام ظرفیت استان در راستای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف و معرفی امامزادگان استفاده کنیم، اظهار کرد: این مهم نقش مؤثری در راستای ترویج سنت حسنه وقف در بین عموم مردم دارد.

وی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ وقف یکی از ضروریات نهادینه کردن این سنت نبوی در سطح جامعه است، ادامه داد: بیان آثار و برکات وقف در جامعه و توجه به نیازهای روز جامعه در عرصه وقف، امر شایان توجهی در راستای بارور کردن جامعه در زمینه وقف و موقوفات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه اگر بتوانیم سنت حسنه وقف را در جامعه نهادینه و شکوفا کنیم بسیاری از ضعف‌ها و کمبودهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور رفع می‌شود، افزود: «وقف» را می‌توان یکی از تجلیات باقیات صالحات دانست که برای همیشه واقف و جامعه از ثمرات معنوی و مادی آن برخوردار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از ساخت برنامه تلویزیونی «چشمه‌سار وقف» در شبکه استانی همدان خبر داد و گفت: موضوع این برنامه معرفی فرهنگ وقف و موقوفات است که با هدف نهادینه‌سازی و ترویج سنت حسنه وقف در سطح استان، پخش می‌شود.

به گفته صالحی، آثار و اهمیت وقف، وقف در آیات و روایات، وقف در جهان اسلام، وقف در جهان غرب، وقف و نیازهای روز جامعه و آثار و برکات وقف در جامعه اسلامی از مهمترین موضوعات برنامه تلویزیونی «چشمه‌سار وقف» در همدان است.

وی با بیان اینکه این برنامه تلویزیونی در 20 قسمت سه دقیقه‌ای تدارک دیده شده است، گفت: در این برنامه که از امشب قبل از پخش برنامه تلویزیونی «شب غربی» از شبکه همدان پخش خواهد شد از کارشناس خبره در این زمینه بهره گرفته می‌شود که مباحث مورد نظر را به زبانی عامه‌پسند و قابل فهم ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/89004/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول