اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد

مدیران مشکلات را به گردن دیگران نیندازند / کلاف پیچیده آبرسانی به گچساران

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارها تکرار کرده‌ام مدیری که اکنون در یک دستگاه مسئول است باید پاسخگو و پیگیر مشکلات مردم باشد.

مدیران مشکلات را به گردن دیگران نیندازند / کلاف پیچیده آبرسانی به گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همواره در نشست‌ها، کارگروه‌ها و جلسات اداری مطالبی میان اعضا رد و بدل می‌شوند که اگر چه در متن نبوده ولی حاوی نکات جالب توجه و قابل تأملی هستند.

نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز که با حضور نماینده مردم این استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، حاشیه‌هایی نیز به همراه داشت.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری دبیر کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی حضور نمایندگان در این‌گونه جلسات را عاملی برای کاهش فشارها بر استاندار از زیر تیغ محاسبه با اعمال نظارت نمایندگان دانست که استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: البته اگر تیغی باشد و بزرگواری پاسخ داد، متأسفانه تیغی نیست که وضع این‌گونه است.

وقتی گزارشی از مشکلات شدید مردم رودتلخ بهمئی در تأمین آب آشامیدنی آن‌ها قرائت شد، نائب‌ رئیس کمیسیون بودجه مجلس و دیگر عضو مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با لحن شوخی خطاب به وی گفت: اگر رودتلخ آب آشامیدنی ندارد، مقصر نماینده مردم آنجا است که با خنده حضار مواجه شد.

صابری خطاب به اعضای شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز دیگر چیزی به اسم نامه محرمانه وجود ندارد و من استاندار بعد از اطلاع همه مردم از مفاد یک نامه به اصطلاح محرمانه آن‌ را بایگانی می‌کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخشی از صحبت‌هایش اعتبارات در نظر گرفته برای حوزه آب این استان را تنها برای خسارات ناشی از سیل ناکافی دانست و گفت: البته اکنون برای هر درخت خسارت دیده یک میلیون تومان اعلام خسارت کردند که این اعتبارات جوابگو نیست.

منتظر اعتبارات استانی نمی‌مانم از تهران پیگیری می‌کنم

صادق‌پور، مدیرعامل آبفای شهری نیز در گزارشی از روند هزینه‌کرد پروژه آب شهری گچساران گفت: این را توضیح دادم که آقای تاجگردون نگوید این پول چه شده و چقدر بوده است که این اظهارنظر صادق‌پور با واکنش تاجگردون مواجه شد که گفت من از شما سئوالی نمی‌پرسم و خودم پیگیر جذب اعتبار از مرکز هستم و کارم را بلدم شما راحت باشید و هر جور صلاح می‌دانید عمل کنید.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این نشست گفت: مردم بخش‌های زیادی از حوزه انتخابیه من برای تأمین آب آشامیدنی خود مجبور به استفاده از الاغ و بشکه هستند که این زیبنده مردم نیست و باید اعتبارات مناسبی به این بخش به‌ویژه به شهرستان بهمئی و لیکک اختصاص یابد.

در نظر گرفتن اعتبارات کلان برای عقد قرارداد با صدا و سیما و غافل شدن از نقش سایر رسانه‌ها

صابری در حاشیه این نشست گفت: در خصوص پروژه آبرسانی به گچساران تاکنون چندین بار با مدیر آبفای شهری برخورد کردم ولی هنوز این مشکل برطرف نشده است.

در نظر گرفتن اعتبارات قابل توجهی برای عقد قرارداد ادارات با صدا و سیمای دولتی در این نشست برای انجام تبلیغات و فرهنگ‌سازی از حواشی جالب توجهی بود که با واکنش خبرنگاران حاضر مواجه شد ولی علی‌رغم دادن یادداشت به استاندار که نقش سایر رسانه‌ها از جمله سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و مطبوعات نیز در نظر گرفته شود ولی ترتیب اثری داده نشد.

برخی خبرنگاران در این نشست گفتند که رسانه که فقط صدا و سیما نیست و نباید از نقش سایر رسانه‌ها غافل بود، ضمن این‌که به جز صدا و سیما که هزینه دولتی دارد بیشتر رسانه‌ها خصوصی هستند که برای کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی باید حمایت شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که آمار کم و زیاد دادن بعضی جاها کار دستمان می‌دهد، تصریح کرد: یکی از موارد آن همین آب‌رسانی به گچساران است که کار در آمار تمام شده است و حتی تحویل داده شده ولی دوباره می‌گویند برای تکمیل نقایص آن به 420 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

صابری گفت: مدیران در این استان حداقل آمار پیشرفت بالای 90 درصد را با وسواس و دقت بیشتری اعلام کنند که در جذب اعتبار و سایر مسائل با مشکل مواجه نشویم.

باید با پیمانکاری که لوله 5 اینچ را به جای 10 اینچ به کار می‌برد برخورد شود

مسئول ارشد اجرایی در حاشیه این نشست گفت: باید هر کسی در کاری مقصر است تاوان پس دهد. در این پروژه آبرسانی به گچساران از سد کوثر هم اگر پیمانکاری لوله 10 اینچ را پنچ اینج استفاده کرده نباید آن را گردن این و آن انداخت، بالاخره باید با هر فرد متخلف دیگری در یک پروژه برخورد قانونی شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان این نشست خواستار شفاف بودن مسئولان شد و اظهار داشت: امروز مردم از همه تصمیمات مطلع هستند و در هر روستایی که می‌رویم مردم خواستار اختصاص سهم خود از اعتبارات هستند پس هر تصمیم و امضایی که انجام می‌دهید کارشناسی باشد نه این‌که همه چیز را گردن استاندار بیندازیم و بگوییم وی مقام اول استان است.

================ 

حاشیه‌نگاری از کریم بنام

================ 

انتهای‌پیام/82005/م۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول