اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف کرمان:

کرمان فاقد موقوفات قرآنی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: استان کرمان فاقد موقوفات قرآنی است که انجام وقف در این زمینه باید مورد توجه واقفان قرار گیرد.

کرمان فاقد موقوفات قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام سیدرضا فاطمی یکشنبه شب در نشست مجمع نمایندگان با مجموعه مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهار داشت: پنج برنامه در اولویت امور فرهنگی اوقاف و امور خیریه قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای 36 عنوان برنامه فرهنگی توسط اوقاف و امور خیریه بیان داشت: در اجرای این برنامه‌ها به تدابیر مقام معظم رهبری در مورد مسابقات و برنامه‌های قرآنی توجه ویژه‌ای می‌شود.

فاطمی ابراز داشت: همچنین در اجرای برنامه‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه مواردی مانند تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی، توسعه کمی و کیفی مسابقات قرآنی، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیشتر موقوفات استان کرمان غیرتصرفی است، عنوان کرد: بیشتر برنامه‌های فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه در محل بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

فاطمی افزود: ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف شامل 10 عنوان برنامه می‌شود که اعزام مبلغ یکی از این عناوین است و طی سال، 400 مبلغ به بقاع متبرکه و مناطق محروم به ویژه در جنوب استان کرمان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در بعضی از مناطق محروم استان کرمان موقوفه و امام‌زاده درآمدزا نداریم، تصریح کرد: هزینه‌های مورد نیاز برای اعزام مبلغان از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه تامین می‌شود.

فاطمی از شرکت 8 هزار و 100 نفر در رشته‌های مختلف مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی در استان کرمان خبر داد و گفت: 91 نفر داوری این مسابقات را برعهده داشتند.

وی با بیان اینکه در استان کرمان فاقد موقوفه قرآنی هستیم، ابراز داشت: انجام وقف در زمینه فعالیت‌های قرآنی امری ضروری است که باید مورد توجه واقفان قرار گیرد.

انتهای پیام/80019/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول