اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس طرح کاداستر و UTM صورت گرفت

اجرای طرح صدور اسناد مالکیت موقوفات فاقد سند در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از اجرای طرح صدور اسناد مالکیت موقوفات فاقد سند بر اساس طرح کاداستر و UTM در سطح موقوفات بدون سند این استان خبر داد.

اجرای طرح صدور اسناد مالکیت موقوفات فاقد سند در همدان

حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از برگزاری جلسه توجیهی آموزشی UTM و طریقه ثبت اطلاعات اسناد مالکیت موقوفات در کاداستر، اظهار کرد: این جلسه برای آشنایی کارشناسان در راستای چگونگی ورود اطلاعات برای صدور اسناد موقوفات فاقد سند برای درج در سامانه اینترنتی سازمان ثبت اسناد برگزار شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور تثبیت و حفظ و حراست از موقوفات و بقاع متبرکه و براساس آئین نامه اجرایی صدور اسناد مالکیت اراضی فاقد سند و آئین‌نامه اجرایی الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت و تولید عرضه مسکن (صدور اسناد مالکیت شهرها و روستاهای زیر 25 هزار نفر) و توجیه دستورالعمل نحوه صدور اسناد مالکیت جدید(تک‌برگی) این جلسه آموزشی و توجیهی با حضور اساتید اداره ثبت اسناد برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان ادامه داد: این جلسه برای راهنمایی کارشناسان و نقشه‌برداران در رابطه با معرفی و شیوه ثبت مشخصات موقوفات و نقشه برداری از املاک موقوفی مورد توجه قرار گرفت.

به گفته وی UTM برای درج مشخصات در اسناد صادره ثبتی شامل نقشه و مساحت زمین یا واحد موقوفی اعم از مقبره امامزاده حسینیه املاک تجاری مزروعی و... است.

صالحی تصریح کرد: بر اساس سیستم کاداستر مشخصات ملک موقوفی باید در این سیستم تعریف شده ثبت شود چرا که در این سیستم اطلاعات همه املاک به صورت رایانه‌ای ثبت است و وجود دارد.

وی اظهار داشت: بر اساس این سامانه مشخصات همه موقوفات بر اساس نقشه جامع شهری جانمایی شده و در یک طرف سند صادره که تک برگی است، کروکی زمین از روی نقشه UTM جانمایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: قانون صدور اسناد برای املاک فاقد سند جای ماده 147 سابق را که نقص داشت گرفته و در راستای رفع نقص آن است و برای همه املاک بلاتکلیف سند تنظیم و صادر می‌کند تا جایی که در کشور ملک یا زمین بدون سند نباشد و برای اوقاف نیز تحت شرایط خاص خودش تنظیم سند می‌شود.

انتهای پیام/89004/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول