اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش بصیرت عاشورایی

15 متولی نمونه موقوفات مازندران تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: در همایش بصیرت عاشورایی، 15 متولی نمونه موقوفات مازندران از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تجلیل شدند.

15 متولی نمونه موقوفات مازندران تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بعد از ظهر امروز در همایش بصیرت عاشورایی با حضور متولیان موقوفات مازندران با اشاره به جایگاه متولیان موقوفات تصریح کرد: وقف از سنن اسلامی است و جایگاه و ارزشی مهم در اسلام دارد.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده با اعلام اینکه تاریخ وقف به قدمت تاریخ بشریت است، اظهار داشت: کسانی که از دنیای امروز خود گذشتند و اموالشان را وقف کردند، جایگاهی ارزشمند دارند و متولیان باید در عمل به نیات آنان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه وقف تداوم‌دهنده حیات اقتصادی واقف است، بیان کرد: پس از مرگ هر فرد اختیار اموالش از دست می‌رود، اما در صورت وقف متولی موقوفه می‌تواند نیات واقف را تا آخر ادامه دهد.

علیزاده با تاکید بر اینکه احترام به متولیان موقوفات ارزشمند است، گفت: مدیریت صحیح موقوفات و تدبیر در آن موجب تشویق مردم به امر وقف می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه با تلاش متولیان مردم نگران موقوفات خود نیستند، افزود: باید کاری کنیم که مردم وقف را به عنوان عمل دینی بپذیرند.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه حمایتی ویژه‌ای به متولیان وجود داشته باشد، تصریح کرد: باید به متولیان بیش از گذشته کمک کنیم.

علیزاده با بیان اینکه آشنایی به وظایف، شفاف‌سازی وقف‌نامه و پیگیری مسائل حقوقی موقوفات از وظایف متولیان است، یادآور شد: امیدواریم روزی بتوانیم مجموعه عملکرد فرهنگی متولیان را در قالب کلیپ به نمایش بگذاریم.

وی با اعلام اینکه بخش اعظمی از مراحل تشکیل کانون متولیان موقوفات مازندران سپری شده است، گفت: این کانون می‌تواند با همیاری و همفکری کمک بزرگی به این مجموعه باشد.

انتهای‌ پیام/86011/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول