اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد

وجود 15 هزار متولی موقوفات در کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه از وجود 15 هزار متولی موقوفات در کشور خبر داد.

وجود 15 هزار متولی موقوفات در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی بعد از ظهر امروز در همایش بصیرت عاشورایی با حضور متولیان موقوفات مازندران با بیان اینکه یکی از راهکارهای پیشبرد نظام اقتصادی اسلام وقف است، بیان کرد: دفاع روحانیون شیعه در طول تاریخ موجب شد تا موقوفات پای بر جا بماند.

وی با اشاره به اینکه احیای فرهنگ وقف در جامعه ضروری است، تاکید کرد: احیای این فرهنگ بر عهده سازمان اوقاف و متولیان موقوفات است.

حاتمی با بیان اینکه در مازندران تعداد رقبات متصرفی و غیرمتصرفی با هم برابر است، تصریح کرد: در مازندران حدود هزار و 100 نفر متولی موقوفات داریم که 8 تا 9 درصد متولیان کشور را شامل می‌شوند.

به گفته وی در کشور 15 هزار متولی موقوفات فعالیت می‌کنند.

سرپرست معاونت اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه وجود این تعداد متولی نشان‌دهنده تعصب دینی مردم است، افزود: متولیان تنها باید مدیریت صحیحی در موقوفات داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه سازمان اوقاف ساماندهی جامع موقوفات را به انجام می‌رساند، گفت: در برخی موارد اطلاعات سازمان از موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی اندک است و این نیاز به ساماندهی و شناسایی دارد.

وی با اعلام اینکه برای شناسایی موقوفات بانک اطلاعاتی موقوفات باید توسط متولیان تکمیل شود، اظهار داشت: این شناسایی‌ها موجب می‌شود تا نیات واقف به درستی اجرا شود.

حاتمی با اعلام اینکه سازمان اوقاف و منابع طبیعی توافقنامه را به انجام رسانده‌اند تصریح کرد: فعالیت انفال و موقوفات می‌تواند در یک راستا صورت گیرد.

انتهای ‌پیام/86011/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول