اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

20 موقوفه جدید در آذربایجان غربی شناسایی و ثبت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 20 موقوفه جدید در شهرهای مختلف آذربایجان غربی شناسایی و ثبت شده است.

20 موقوفه جدید در آذربایجان غربی شناسایی و ثبت شد

حجت‌الاسلام علی مصائبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سال جاری 20 موقوفه به جمع موقوفات آذربایجان غربی افزوده شده که مهم‌ترین این موقوفات مربوط به وقف وراث مرحوم نقی ظرف‌کش در سلماس است که ارزش مالی آن بیش از 6 میلیارد ریال است.

وی افزود: همچنین موقوفه‌ای در شهرستان خوی شناسایی شده که به منظور احداث مسجد فاطمه الزهرا (س) بوده و ارزش 5 میلیارد ریال دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ارزش ریالی جمع موقوفات جدید استان را افزون بر 22 میلیارد و 296 میلیون ریال برشمرد و خاطر نشان کرد: بیشتر این موقوفات وقف احداث مسجد و تعمیر این اماکن مقدس شده‌اند که در شهرستان‌های مختلف آذربایجان غربی قرار دارند.

وی از انجام مذاکرات برای انجام فعالیت‌های عمرانی در امامزاده محمد و ابراهیم (ع) ارومیه خبر داد و گفت: در این مورد همکاری لازم با اوقاف استان انجام نگرفته و میراث فرهنگی به تنهایی اقدام به تعمیر این امامزاده کرد که در نیمه راه نیز به طور مسکوت مانده است.

مصائبی در ارتباط با بازسازی و بهسازی امامزاده غریب حسن (ع) ارومیه تاکید کرد: این مکان مقدس دارای فضای بسیار مناسبی برای ایجاد اماکن تفریحی و گردشگری است که برای بهره‌برداری از آن باید هماهنگی‌های لازم میان مدیران دستگاه‌های مختلف استان صورت گیرد.

وی در پایان بیان داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی آماده همکاری با نهادهای متولی بازسازی و بهسازی اماکن تاریخی است اما شاهد کم حرمتی برخی از این سازمان‌ها به این نهاد بوده و در نتیجه شاهد کم کاری‌هایی در حوزه ارائه خدمات در چنین اماکنی هستیم.

انتهای پیام/61003/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول