اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سامانه جامع موقوفات کشور صورت گرفت

ثبت اطلاعات موقوفات، مساجد و امامزادگان همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: اطلاعات جی.آی.اس (طول و عرض جغرافیایی) همه موقوفات، مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان شهرستان همدان بر اساس نقشه‌برداری صورت گرفته در سامانه جامع موقوفات ثبت شد.

ثبت اطلاعات موقوفات، مساجد و امامزادگان همدان

حجت‌الاسلام سید حسن رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه طبق ماده 77 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، سازمان اوقاف مکلف شده همه اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه اعم از مساجد، حسینیه‌ها، زیارتگاه‌ها، مقبره‌ها، اثلاث باقیه و اماکن و بقاع متبرکه را تحت سامانه جامع بگنجاند، اظهار داشت: اوقاف نیز بر این اساس با جدیت و با تمام توان این برنامه را مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به ثبت اطلاعات در سامانه جامع اطلاعات، موقوفات و بقاع متبرکه نیز گفت: در این سامانه همه اطلاعات و اقداماتی که در سازمان اوقاف باید انجام شود را زیر پوشش قرار داده است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه همدان تصریح کرد: در اوقاف همدان نیز همه اطلاعات و تصاویر وقفنامه‌ها، استشهادیه‌ها و وصیت‌نامه‌هایی که در دسترس بود را تهیه کرده و در مرحله نخست اسکن کرده‌ایم که در این زمینه اصل سند نیز حفظ و نگهداری شده که برخی از اسناد نیز جزو اسناد ملی و ارزشمند هستند.

وی ادامه داد: پس از جمع‌آوری و اسکن تصاویر همه موقوفات و بقاع متبرکه اطلاعات را بازخوانی و ویرایش مجدد کرده‌ایم تا قرائت آن‌ها سهل باشد.

رضوی بیان داشت: در مرحله بعد همه رقبات موقوفات را که شامل املاک منقول و غیر منقول می‌شود، وارد سیستم سامانه شده و سپس سند اجارات را اسکن و در سیستم ثبت کردیم.

وی با بیان اینکه همه عملیات مربوط به تنظیم سند اجاره، صدور قبض، اجرای نیات و ... نیز وارد سامانه شده است، عنوان کرد: همه نیات واقفان در 312 عنوان احصا و ثبت شده است.

به گفته سرپرست اوقاف و امور خیریه همدان اوقاف شهرستان همدان صد در صد برنامه ثبت اطلاعات موقوفات، رقبات و امامزادگان را در هشت ماهه امسال محقق کرده است.

وی تصریح کرد: کار شایان توجه در ثبت اطلاعات این است که اطلاعات GIS (طول و عرض جغرافیایی) همه موقوفات، مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان نیز بر اساس نقشه‌برداری صورت گرفته در این سامانه ثبت شده که بر این اساس موقعیت ملک در هر نقطه از کره زمین قابل تشخیص است.

رضوی با بیان اینکه همه اطلاعات اشخاص حقیقی و حقوقی مربوط به وقف و اوقاف نیز در این سامانه وارد شده و همه عملیات مالی اعم از دریافت و پرداخت‌ها در همه آیتم‌ها نیز وارد سیستم شده است، گفت: به محض وارد شدن پول به سامانه به حساب موقوفه که شخصیت حقوقی است وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه همه اطلاعات اشخاص حقیقی شامل هیئت امنای بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها نیز وارد سیستم شده و صدور احکام از طریق سامانه انجام می‌شود، عنوان کرد: همه اطلاعات خادمین بقاع متبرکه همدان، رزن و فامنین شامل 370 نیز وارد سامانه شده و خیرات مبرات مردم نیز از طریق سامانه ثبت می‌شود.

انتهای پیام/89004/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول