اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بانک صادارات استان بوشهر خبر داد

توزیع اوراق مشارکت در 91 شعبه بانک صادرات استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بانک صادارات استان بوشهر گفت: فروش اوراق مشارکت از طریق 91 شعبه در سطح استان بوشهر توزیع و در قطعات 10، 20، 50 و 100 میلیون ریالی عرضه می‌شود.

توزیع اوراق مشارکت در 91 شعبه بانک صادرات استان بوشهر

حسین نامور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با بیان اینکه فروش این اوراق نقش ویژه‌ای در تأمین اعتبار طرح‌های عمرانی دارد، گفت:این بانک در راستای سیاست‌های کلان اقتصادی و مصوبه شورای پول و اعتبار اقدام به انتشار 5 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت کرده است که در اجرای طرح‌های عمرانی دولت سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه فروش پنج هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در بانک صادرات آغاز شده است، افزود: این اوراق یکساله با نرخ سود علی الحساب سالانه 20 درصد و معاف از مالیات است و هر سه ماه یکبار سودالحساب به خریداران اوراق مشارکت پرداخت می‌کند.

مدیرعامل بانک صادرات استان بوشهر اضافه کرد: این اوراق از طریق 91 شعبه در سطح استان توزیع و در قطعات 10، 20، 50 و 100 میلیون ریالی عرضه می‌شود.

نامور با بیان اینکه انتشار این اوراق نقش ویژه‌ای در کاهش تورم دارد، تصریح کرد: انتشار اوراق مشارکت ضمن اینکه موجب کاهش نقدینگی می‌شود، نقش مهمی در کاهش تورم دارد.

وی یکی از مهم‌ترین اثرات اقتصادی اوراق مشارکت، تأمین منابع مالی دانست و افزود: از مهم‌ترین تأثیرات اقتصادی اوراق مشارکت،کاهش تورم در کشور است به‌گونه‌ای که کارشناسان اقتصادی معتقدند که هر سال به دلیل انتشار اوراق مشارکت شاهد کاهش تورم هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه انتشار اوراق مشارکت تضمین‌های کافی و بدون ریسک و با بازدهی بالا به مردم می‌دهد، گفت: بسیاری از دارندگان وجوه ترجیح می‌دهند که به جای سرمایه‌گذاری در بازار، با خرید این اوراق به فعالیت‌های بازار پول مشغول شوند.

وی با اشاره به اینکه هدف بانک مرکزی از انتشار اوراق مشارکت جذب نقدینگی مازاد جامعه است گفت: به اعتقاد برخی کارشناسان، انتشار اوراق مشارکت توسط دولت در ضمن اینکه سبب کاهش نقدینگی و کاهش تورم می‌شود، موجب تسریع در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی هم می‌شود.

نامور در پایان گفت: با عنایت به اینکه اوراق مشارکت در بخش‌های عمرانی و زیربنایی منتشر می‌شود، پیش‌بینی می‌شود انتشار این اوراق و مصرف صحیح آن دارای اثرات مطلوبی همچون جمع‌آوری حجم پول در دست مردم و کاهش تورم موجود بوده و در نهایت تزریق آن به طرح‌ها باعث رونق فضای کسب و کار، افزایش تولید، رشد و توسعه اقتصادی، اشتغالزایی که همگی اهدافی متعالی بوده، خواهد شد.

انتهای پیام/66006/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول