اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاه‌آبادی در آیین افتتاح دومین تئاتر شهر کشور در یاسوج:

آفت تئاتر دمیدن در آتش جشنواره است

خبرگزاری فارس: معاون هنری وزارت ارشاد با تأکید به هنرمندان تئاتر که اجرای عمومی مقدم بر راه یافتن به جشنواره است، گفت: آفت تئاتر دمیدن در آتش جشنواره است.

آفت تئاتر دمیدن در آتش جشنواره است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حمید شاه‌آبادی در آیین افتتاح دومین تئاتر شهر کشور در شهر یاسوج اظهار داشت: رویکرد ما در معاونت هنری وزارت ارشاد نگاه به تئاتر بومی و ملی است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر قرار باشد مسائل تئاتر اولویت‌بندی شود رویکرد ما باید به این سمت و سو باشد و اینجا است که نقش تئاتر در جامعه برای آگاهی بخشی متفاوت خواهد بود.

شاه‌آبادی ادامه داد: در میان بچه‌های تئاتر فرصت‌های خوبی وجود دارد که باید امکانات را در اختیار آن‌ها بگذاریم، خصوصاً این‌که در تئاتر شهرستان استعدادهای بالقوه برای رشد و شکوفایی وجود دارد.

وی به خصوصیت تئاتر ملی اشاره کرد و گفت: تئاتر ملی آن است که نیاز مخاطب را بسنجد و این تئاتر نیاز به جنس معینی از مخاطب دارد.

معاون هنری وزارت ارشاد با بیان این‌که قرار است تئاتر دردی از مخاطب امروز جامعه را دوا کند، ادامه داد: برای رونق تئاتر شهر اولین دغدغه در نظر گرفته، نیاز مردم است.

این مسئول از طرح استقرار سخن به میان آورد و گفت: اگر طرح استقرار ایجاد شود، قرار بر این بود که همه ظرفیت‌های بومی شناسایی و هویت واقعی پیدا کنند.

وی از کمک چهار میلیون تومانی در گام اول به این گروه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: اما آن‌ چیزی که بیش از کمک مادی ارزش دارد حمایت معنوی از گروه‌های تئاتر است.

شاه‌آبادی مهم‌ترین نیاز تئاتر کشور را شکل‌گیری گروه دانست و گفت: بستر ایجاد گروه، اجرای طرح استقرار بود و تا گروه نباشد در تئاتر نمی‌توان احقاق حق کرد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که در گذشته تنها با افراد و اشخاص در تئاتر برای احقاق حقوق مواجه بودیم، تصریح کرد: اکنون که این قدم بزرگ برداشته شده است باید گروه‌ها تبدیل به گروه پروانه‌دار شوند.

وی حق اصلی یک اثر نمایشی را اجرای عمومی دانست و گفت: نباید همواره بر آتش حضور در جشنواره بدمیم بلکه باید این‌گونه فکر کنیم که چه موقع نمایش وقت ظهور و بروز در اجرای عمومی پیدا می‌کند.

شاه‌آبادی از ساخت 500 سالن چند منظوره در این دولت خبر داد و گفت: اما ما مسئولان تئاتر را فراموش کرده بودیم و در این سالن‌ها آن چه که باید برای اجرای تئاتر منظور می‌کردیم، در نظر نگرفته بودیم.

وی افزود: تئاتر در بازی نمی‌آید مگر این که بتواند ارتباط خود را با مخاطب پیدا کند و برای این‌که این ارتباط مفهومی برقرار شود گام اول را نه مخاطب بلکه باید جامعه هنری بردارد.

انتهای‌ پیام/2571/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول