اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی:

حماسه 9 دی فضای سیاسی آینده کشور را بیمه می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: حماسه 9 دی فضای سیاسی آینده کشور را بیمه می‌کند تا با برجسته کردن نقاط قوت و تحلیل نقاط ضعف شرایط مناسبی را برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایجاد کرد.

حماسه 9 دی فضای سیاسی آینده کشور را بیمه می‌کند

جواد کریمی‌قدوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مقام معظم رهبری در تبیین فتنه 88 فرمودند جریان فتنه تنها ریختن عده‌ای در خیابان و شلوغ کردن آنها نبود بلکه دارای طراحی عظیمی در پشت صحنه و حمایت کشورهای غربی بود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی افزود: فتنه 88 تصمیمات خطرناکی را به دنبال داشت که ناشی از یک مرض عمیق بود و با اقدامات امنیتی و سیاسی قابل علاج نبود و تنها راه علاج آن حضور مردم در صحنه بود و مردم غیور و انقلابی ایران توانستند با حضور پرشور خود این مرض عمیق را که ریشه در قدرت‌طلبی و ثروت‌اندوزی برخی از مقامات داشت ریشه‌کن کند.

کریمی خاطر نشان کرد: مردم همیشه در صحنه ایران، همواره نشان دادند که به اصول اساسی انقلاب پایبند هستند و در تمام ابعاد مانند پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نقش پررنگی را بازی کردند و 9 دی ماه نقطه عطف دیگری از حضور مردم بود.

وی بهترین راه تبیین حماسه 9 دی را تبیین فتنه 88 دانست و گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب جریان فتنه با لایحه‌های مختلف وارد شده بود و سابقه‌ای طولانی داشت و ضربه زدن به نظام اسلامی و روی کار آوردن نظام سلطنتی از اهداف آن بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید ارزش‌های انقلابی در جامعه و بین آحاد مردم تبیین شود تا ماندگاری یوم‌الله 9 دی جایگاه خود را حفظ کند.

کریمی اذعان کرد: رسانه‌ها مانند خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها نقش مهمی در تبیین اهداف 9 دی ماه دارند و طراحی فرهنگی در لایحه‌های مختلف جامعه سبب تاثیرگذاری بیشتر آن می‌شود.

وی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده اظهار کرد: قطعاً نیاز است تا با تبیین حادثه و بیان واقعیت‌ها و تشریح حوادث برای مردم به آگاهی آنها در انتخابات آینده بیفزاییم.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی یادآور شد: حماسه 9 دی فضای سیاسی آینده کشور را بیمه می‌کند تا مسیر تفکر اصولگرایی با اقدامات و تاکتیک به روز و بازنگری در رفتار و عملکرد مانند برجسته کردن نقاط قوت و تحلیل نقاط ضعف شرایط مناسبی را برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایجاد کرد.

کریمی تاکید کرد: اگر تصور کنیم فتنه 88 اتفاقی ساده و معمولی بود قطعاً فتنه بعدی جریان بزرگتری می‌شود و باید از عوامل فتنه بازخواست شود که دوباره مدعی بازگشت به قدرت را نداشته باشند و بدانند که مردود شده‌اند و صلاحیت بازگشت دوباره را ندارند.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری همواره در خطبه‌های خود موضوع فتنه را تبیین کرده‌اند که این امر نشان‌دهنده کوچک نبودن حادثه است و باید از این طریق فتنه را ریشه‌یابی کرده و درس آن را برای افکار عمومی بازخوانی کرد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی افزود: اگر از فتنه 88 عبرت بگیریم حوادث شبیه آن هرگز تکرار نمی‌شود به جز اینکه عبرت‌های آن را فراموش کنیم.

انتهای پیام/70001/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول