اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سراوان:

روح دیانت سال 57، آشوب فتنه‌گران سال 88 را خنثی کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه سراوان گفت: روح دیانت سال 57 مردم ایران سبب شد تا مردم در مقابل اراذل و اوباش بایستند و آشوب فتنه‌گران در نهم دی‌ ماه سال 88 را خنثی کنند.

روح دیانت سال 57، آشوب فتنه‌گران سال 88 را خنثی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان در مراسم سالگرد روز 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت با حضور فرماندار، مسئول نهاد نمایندگی در امور اهل سنت، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری و مسئولان ادارات و کارکنان، نیروهای نظامی و انتظامی و دانشجویان دانشگاه‌ها و آحاد مردم در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد شهرستان سراوان اظهار داشت: روز 9 دی‌ ماه را مردم و ملت بیدار و حاضر در عرصه‌های حساس انقلاب و اسلام پدید آوردند که درود خدا بر آنان باد و امروز شاهد گرامی‌داشت آن روز هستیم.

وی افزود: این روز حکایت از بصیرت و بینایی ملت ایران دارد زیرا خواسته‌ای را که رهبری از امت ایران داشت و دارد، امت اهل بصیرت و دانش آن را لبیک گفتند و حضور حماسی خود را در این روز به عرصه نمایش و عمل گذاشتند.

امام جمعه سراوان بیان داشت: نگاه بصیرت‌گونه انسان به دو قسم تقسیم می‌شود یکی نزدیک‌بینی است که در بر گیرنده مباحث ظاهری و به آینده بی توجه هستند، دوم واقع‌نگر و دوربین، که هم به عوامل دنیوی توجه و بینش دارند و هم به فکر عاقبت و آخرت خود بوده که این‌ها اهل بصیرت هستند.

دهقان ادامه داد: فتنه 88 بسیار با اهمیت است زیرا درس‌های زیادی به همه مردم و مسئولان می‌دهد.

وی بیان کرد: به بهانه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 توسط سلطنت‌طلب‌ها، برنامه‌ریزی شده بود و مهم‌ترین خواسته آنان مسئله دین‌ستیزی بود که دین از جامعه رخت ببندد و دین از سیاست جدا شود و در مراسم‌های محرم که همه مردم ایران عزادار بودند شروع به پایکوبی کردند و اراذل و اوباش صحنه‌های خیلی وقیحی را به وجود آوردند.

امام جمعه سراوان اضافه کرد: اما مردم مقاومت کردند و لطف الهی را به وضوح در آن روز دیدیم و اگر این الهامات الهی در قلوب مردم نبود، دشمن به اهداف شوم خود می‌رسید پس می‌توان گفت که روح سال 57 بر سال 88 و در 9 دی‌ماه افتاده بود و رهبر فرمودند «که آن روح دیانت مردم بود که عامل شد تا مردم به صحنه بیایند و جلوی اراذل و اوباش را بگیرند و در برابر فتنه‌گران بایستند و ایستادگی کنند».

دهقان راه‌های تحصیل بصیرت را توبه، ذکر خدا، همنشینی با علما، داشتن زهد و ارتباط با خدا برشمرد و همدلی، آرامش، وحدت و پرهیز از تشتت که مقام معظم رهبری، سران سه قوه را نیز به آن توصیه کرده بودند تا ما بتوانیم در مقابل دسیسه‌های دشمن فائق آییم.

انتهای پیام/75002/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول