اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه در آبادان:

حماسه 9دی یوم‌القدر انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه در آبادان گفت: حماسه 9دی مانند یوم‌القدری در تاریخ انقلاب ثبت شده است.

حماسه 9دی یوم‌القدر انقلاب اسلامی است

حجت‌السلام عبدالله امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار داشت: 9دی در واقع یوم‌الله انقلاب اسلامی و به تعبیری دیگر یوم‌القدر تاریخ افتخار آفرینی مردم ایران است.

وی افزود: این روز نیز با خلق حماسه مردم ایران دارای عظمت و شأن شده و با ایجاد تحول، عظمت و شکوه جدیدی را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بازآفرینی کردند.

استاد حوزه و دانشگاه در شهرستان آبادان ادامه داد: دلایل این حماسه بزرگ در سه حالت واضح و روشن گنجانده می‌شود که نخستین استدلال در این شاخه از حماسه، ولایت‌پذیری مردم ایران است.

وی در ادامه با اشاره به این دلیل مهم و اساسی در حماسه 9 دی‌ماه عنوان کرد: مردم با ولایت‌پذیری خود به افکار واهی و پوچ دشمنان بی‌توجه و آنان را در راه اهداف خود مأیوس و ناامید کردند.

امینی افزود: نزدیکی ولایت با مردم و علاقه مردم ایران به امام زمان و نائب برحقش رهبر معظم انقلاب در نظام جمهوری اسلامی بوده که هر گونه توطئه و فتنه‌ای را خنثی می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به پیام این حماسه برای بعضی از مسئولان گفت: اگر مسئولی در نظام جمهوری اسلامی محترم بوده و از سوی مردم اکرام می‌شود، نه به سبب خود شخص بلکه به دلیل انتصابش به ولایت و نظام است.

امینی ادامه داد: آخرین پیام این حماسه برای منافقین و دشمنان خارجی نظام بوده و توجه به نکته مهم پیوند ناگسستنی ولایت و ولی شناسان با یکدیگر بوده که نمی‌توان به نظام ضربه وارد کرد.

وی عنوان کرد: فشارها، تحریم‌های اقتصادی و تخریب نظام برای جدایی ولایت از مردم است اما با وجود همه این توطئه‌ها مردم همچنان ولی خود را رها نکرده و این پیوند الهی از قلب آنان خارج نمی‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در شهرستان آبادان با ارائه سه راهکار در پررنگ شدن هرچه بیشتر این حماسه عنوان کرد: انتقال ابعاد گوناگون این فتنه در رسانه‌ها، مطبوعات، سایت‌ها و رسانه ملی، برگزاری همایش‌های مختلف در دانشگاه‌ها و حوزه‌های سراسر کشور و انتقال مفاهیم و دیگر دستاوردهای این روز در کتاب‌های درسی هر سه مقطع آموزشی کشور از راهکارهای مهم در این زمینه است.

وی در پایان گفت: این حماسه هر سال با حرکت‌های خودجوش مردم در مناطق مختلف کشور مورد تجلیل واقع شده و در یک پیمان ناگسستنی بین نظام و مردم در تاریخ کشور ثبت شده است.

انتهای‌پیام/72002/م20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول