اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مقارن با حماسه 9 دی صورت می‌گیرد

برگزاری همایش شعر «هفتاد و دو خط اشک» در اصفهان

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان گفت: مقارن با حماسه 9 دی همایش شعر «هفتاد و دو خط اشک» با اجرای آقای آذر استاد نام‌آشنای ادبیات برگزار می‌شود.

برگزاری همایش شعر «هفتاد و دو خط اشک» در اصفهان

مهدی مستاجران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بصیرت و معرفت عاشورایی، سبک زندگی عاشورایی، عاشورا و بیداری اسلامی از جمله محورهای این همایش بوده است و با توجه به تشابه موضوع‌های این همایش از جمله بصیرت و معرفت با درون‌مایه حماسه 9 دی اختتامیه این همایش مقارن با این روز حماسی برگزار می‌شود.

وی افزود: شعرخوانی شعرای دانشجو به همراه شعرای آیینی درباره محور همایش و حماسه نهم دی، اجرای نوانما(ترکیبی از اجرای سرود و نمایش) توسط دانشجویان و نقالی از جمله برنامه‌های شاخص این مراسم است و  امیدواریم با برگزاری این همایش فضای نوینی ایجاد و فضای شعر آئینی در دانشگاه‌ها به صورت آکادمیک‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان با اشاره به اینکه آثار در دو مرحله داوری می‌شوند، گفت: مرحله نخست این داوری توسط شعرای بنام اصفهانی به پایان رسیده است و 9 اثر برای مرحله دوم داوری که توسط سعید بیابانکی و استاد راهی انجام می‌شود، انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در مرحله نهایی 12 نفر در سه بخش شعرهای کلاسیک، نو و نوحه برگزیده می‌شوند که جوایز ارزنده‌ای به آنها تعلق می‌گیرد.

مستاجران با بیان اینکه مکتب عمیق عاشورا می‌تواند محور مناسبی برای سرودن شعر باشد، تصریح کرد: با توجه به علاقه ویژه دانشجویان به شعر و فعالیت محافل مختلف شعر ادبیات آیینی در اصفهان تصمیم گرفتیم این علاقه‌ها را متمرکز کنیم و در این راه از شیوه رهبر معظم انقلاب در برگزاری جلسات آیینی منسوب به اهل‌بیت الگو گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: زیبایی خاصی در هنر شعر نهفته است و با توجه به اینکه انسان‌ها عاشق زیبایی هستند اگر معارف دینی اسلام را در قالب شعر تبیین کنیم جذابیت آنها بالاتر می‌رود.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان با بیان اینکه دفاتر نهاد وظیفه حمایت از فعالیت‌های معنوی، مذهبی و دینی را بر عهده دارند، تاکید کرد: قرار است دبیرخانه دایمی همایش شهر هفتاد و دو خط اشک در اصفهان با همکاری انجمن‌های علمی شعر استان و دفتر نهاد رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های پیام‌نور تشکیل شود.

به گزارش فارس، همایش شعر هفتاد و دو خط اشک که ویژه دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان است از ساعت 14.30 روز چهارشنبه ششم دی‌ماه در تالار پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان با اجرای دکتر آذر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63008/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول