اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت حماسه 9 دی برگزار می‌شود

بررسی «نقش مشهد در انقلاب اسلامی» در فرهنگسرای انقلاب

خبرگزاری فارس: در همایشی در فرهنگسرای انقلاب مشهد، نقش این شهر در انقلاب اسلامی بررسی می‌شود.

بررسی «نقش مشهد در انقلاب اسلامی» در فرهنگسرای انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نهم دی ماه1357 در مشهد مقدس، یادآور شهادت شهدای بسیاری است که خون خود را در راه آزادی وطن اهدا کردند؛ چنان‌که بازتاب آن ضربه‌های سختی به پیکر نیمه جان رژیم منحوس پهلوی وارد کرد.

نهم و دهم دی ماه 1357، از روزهای خونین و فراموش ناشدنی در تاریخ تحولات اجتماعی مشهد است؛ زیرا ده‌ها نفر از مبارزان مسلمان توسط نیروهای رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شدند. این واقعه بازتاب گسترده‌ای در خارج و داخل ایران داشت و ضربه‌های سختی به بدنه پیکر نیمه جان رژیم منحوس پهلوی وارد کرد.

به همین مناسبت فرهنگسرای انقلاب در همایشی نقش مشهد در انقلاب اسلامی را بررسی می‌کند.

نعمت فیروزی؛ مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد در این زمینه گفت: در راستای گرامیداشت حماسه نهم دی ماه 1357 فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد نخستین همایش «نقش مشهد در انقلاب اسلامی» و بزرگداشت شهدای 9 و  10 دی‌ ماه مشهد را برگزار می‌کند.

فیروزی ادامه داد: همایش نقش مشهد در انقلاب اسلامی با حضور خانواده‌های شهدای انقلاب مشهد جانبازان انقلاب همراه با رونمایی از چندین طرح و اثر از جمله ویژه‌نامه نقش مشهد در انقلاب، اکران بخش‌هایی از فیلم‌های انقلاب در مشهد برای نخستین بار پس از 34 سال، رونمایی از پایگاه جامع انقلاب در مشهد و...برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این همایش از افراد نمونه و برترین آثار در تاریخ‌نگاری و طرح‌های پژوهشی سال‌های اخیر در حوزه تبیین جایگاه و نقش مشهد در مسائل انقلاب اسلامی نیز تقدیر می‌شود.

این همایش با مشارکت نهادها و سازمان‌های فرهنگی از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، صداوسیمای خراسان‌رضوی، دانشگاه فردوسی، مرکز اسناد آستان قدس رضوی، خانه تاریخ مشهد و حوزه هنری خراسان برگزار خواهد شد.

این همایش یکشنبه 10 دی ماه ساعت 17:30 در سالن اجتماعات فرهنگسرای انقلاب اسلامی، خیابان پنج‌تن(ع) 45،بوستان ارم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70003/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول