اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

9 دی یک رفراندوم برای تثبیت انقلاب بود / میزان مقبولیت و مشروعیت نظام اثبات شد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: مردم با حضور خود در حماسه 9 دی یک بار دیگر همه‌پرسی رأی آری به انقلاب اسلامی را تکرار کردند و این بار تثبیت انقلاب و میزان مقبولیت و مشروعیت آن را به نمایش گذاشتند.

9 دی یک رفراندوم برای تثبیت انقلاب بود / میزان مقبولیت و مشروعیت نظام اثبات شد

سردار محمدحسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج از فتنه 88 به عنوان یک بیماری نشأت گرفته از مواردی در قبل و بعد از دوران دفاع مقدس نام برد که سر چرکین آن در قبل از حماسه 9 دی خود را نشان داد، اظهار کرد: در واقع می‌توان گفت که حماسه 9 دی سال 88 اقدامی محوری علیه این بیماری بود که برخی از خواص با سکوت خود آن را ایجاد کرده بودند.

وی به برخی از علل و عوامل خلق حماسه 9 دی اشاره و اضافه کرد: عاشورا مداری یکی از این علت‌ها بود که مردم احساس کردند به مقدسات آنها توهین می‌شود فلذا آستانه صبر مذهبی آنان لبریز شد و علیه جریان فتنه و اقدامات دشمن شادکن آنان به خیابان‌ها ریختند.

به گفته فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان، ملت ایران که بر‌ اساس ارزش‌های دین اسلام و عاشورایی، جنگ تحمیلی را با پیروزی پشت سر گذاشتند، هیچگاه اجازه تعرض به مقدسات آنان را به هیچ کس نخواهند داد و تا پای جان در این راستا ایستادگی می‌کنند.

سردار رجبی همچنین از امام محوری به عنوان یکی دیگر از شاخص‌های پیدایش 9 دی نام برد و تصریح کرد: ملت ایران پاره کردن عکس بنیان‌گذار نظام اسلامی یعنی کسی که پیام‌های ایشان در دنیا تحولاتی را ایجاد کرده و سرآغاز بیداری اسلامی در جهان اسلام است، را برنتابیدند و با خروش خود نشان دادند که همچنان از آرمان‌های امام راحل دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: در شرایط عادی ارزیابی ولایت‌مداری ملت شاید کمی سخت باشد اما در شرایط خاص همچون فتنه 88 به خوبی این شاخص نمایان است و براستی ملت ایران چون جریان فتنه را در تقابل با شاخصه ولایت‌مداری دیدند، زمینه خلق حماسه‌ 9 دی را فراهم کردند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از دشمن‌ستیزی و موقعیت‌شناسی به عنوان دیگر علت‌های حماسه 9 دی نام برد و گفت: دشمنان که چراغ سبز برخی از افراد داخلی به آنان را دیدند به جد مواضع خود در حمایت از جریان فتنه را اعلام کردند.

وی ایمان دینی مردم را یکی دیگر از عوامل شکل‌گیری حماسه 9 دی دانست و این مؤلفه به عنوان موتور محرکه این حماسه یاد کرد که مردم بر اساس دین‌باوری و دین‌مداری خویش 9 دی 88 را در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار کردند که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، 9 دی یک یوم‌الله است.

سردار رجبی خاطرنشان کرد: البته نباید نقش امدادهای الهی در جریانات موفقیت‌های نظام اسلامی را نادیده گرفت چرا که همواره این امدادهای الهی به کمک ملت ایران بر اساس وعده خداوند در قرآن کریم، می‌رسند و موجبات پیروزی و موفقیت این ملت مسلمان را در عرصه‌های سخت رقم می‌زنند.

وی همچنین به نقش برخی از خواص در جریان فتنه اشاره کرد و افزود: اگر چه از این افراد انتظار می‌رفت که باید مردم را در فضای غبارآلود راهنمایی کنند اما خود دچار اشتباه شده و با سکوت خویش، عدم داشتن بصیرت و غیرالگو بودن خود را به به مردم نشان دادند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس نقش مقام معظم رهبری به عنوان یک فرمانده لایق در ناکامی جریان فتنه را تعیین‌کننده خواند و گفت: حضور رهبری در هدایت و فرماندهی صحیح و اعمال فرماندهی درست بحران‌ها را مدیریت و هدایت می‌کنند به گونه‌ای که پیامدهای آن به عنوان یک درس عبرت در تاریخ انقلاب می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: در فتنه 88 نقاب‌ها کنار رفت و عوامل داخلی و خارجی ضدانقلاب و جریان فتنه مشخص شدند و این زمینه‌ای شد تا میزان مقبولیت و مشروعیت نظام افزایش یافته و نیز پیوند عمیق میان ملت و ولایت با خلق حماسه بعد از فعالیت‌های آن جریان بر همگان آشکار شود.

سردار رجبی در پایان حفظ استقلال خارجی در جهان، مقبولیت و مشروعیت نظام اسلامی و مردمی بودن آن، پیوند عمیق میان رهبری و ملت و دشمن‌ستیزی را از دیگر پیامدهای حماسه 9 دی برشمرد.

انتهای پیام/79002/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول