اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

9دی زاییده عاشورای حسینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کازرون گفت: 9 دی زاییده عاشورای حسینی و بیانگر عجین شدن گوشت و پوست و خون ملت ایران با قیام ابا عبدالله‌الحسین (ع) است.

9دی زاییده عاشورای حسینی است

حجت‌الاسلام محمد خرسند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون اظهار داشت: 9 دی یک روز ویژه و استثنایی و ماندگاری است که توسط مردم ولایت‌مدار ایران در تاریخ و تقویم انقلاب اسلامی رقم خورد و هیچ‌گاه از اذهان این ملت بیرون نمی‌رود.

وی، 9 دی را ایام‌الله خواند و گفت: در این روز مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی نشان دادند که هرگونه جسارتی به ساحت قدسی ابا عبدالله‌الحسین (ع) و قیام عاشورا را تحمل نمی‌کنند و آن را جزو شناسنامه و هویت خود می‌دانند.

امام جمعه کازرون در ادامه به راهپیمایی همراه با عصبانیت و شور حسینی چند میلیونی 9 دی ماه سال 88 ملت ایران علیه فتنه‌گران و جسارت‌کنندگان به عزای امام حسین (ع) اشاره و تصریح کرد: این روز سبب ماندگاری انقلاب اسلامی ایران شد و نشان داد که ملت ایران بر سر مقدسات خود با هیچ‌کس تعارفی ندارند.

خرسند اضافه کرد: ملت ایران در حماسه 9 دی حرمت‌شکنان به ساحت مقدس ابا عبدالله‌الحسین (ع) و شعار دهندگان ضد دینی و نیز آن دسته از خواص بی‌بصیرتی که به خاطر حب ریاست و منیت حامی آنها بودند را برای همیشه به زباله‌دان تاریخ سپردند.

وی خاطرنشان کرد: مردم با خلق حماسه باشکوه 9 دی، ولایت‌مداری خود را به اثبات رساندند و نشان دادند که در بحث ولایت مداری از برخی خواصی که حاضر نشدند عده‌ای از اراذل و اوباش و هتاکان به ساحت مقدس امام حسین (ع) را محکوم کنند، جلوتر هستند.

نماینده ولی فقیه در کازرون در بخش دیگر سخنانش به انتخابات آینده ریاست جمهوری کشورمان اشاره کرد و گفت: حماسه 9 دی بهترین معیار برای سنجش حق و باطل است بنابراین کسانی که وارد عرصه نامزدی انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند باید مرز خود را با فتنه‌گران مشخص کنند.

خرسند ادامه داد: فتنه‌گران امروزه فکر می‌کنند از اینکه کشور با برخی تحریم‌ها، اختلافات نظر داخلی و اقتصادی دچار شده، مردم اعمال ناشایست آنها را فراموش کرده‌‌اند.

امام جمعه کازرون، از کسانی که در جریان فتنه سکوت کرده و با سکوتشان اصحاب فتنه را همراهی کردند خواست که از محضر ابا عبدالله‌الحسین (ع)، پیشگاه ملت ایران و محضر رهبر فرزانه انقلاب عذرخواهی کنند تا شاید ملت آنها را در آغوش خود بپذیرند.

مسئولان مشکلات مردم را دریابند

نماینده ولی فقیه در کازرون در ادامه این گفت‌وگو از مسئولان کشور خواست که دچار حب و غرور نشوند و قدر این ملت ولایت‌مداری را که با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی ذره‌ای از اصول خود کوتاه نیامده‌اند را بدانند.

خرسند با بیان اینکه تاریخ از صدر اسلام مردمی به وفاداری ملت ایران را سراغ ندارد تصریح کرد: امروزه مسئولان باید بهترین و شایسته‌ترین خدمت را به این مردم سرافراز داشته باشند و خود را همواره نوکر مردم بدانند.

وی، از مسئولان خواست که درهای بسته را به روی مردم باز کرده و مشکلات آنها را در کوچه و خیابان و بازار لمس کنند.

امام جمعه کازرون سیاه‌نمایی، اختلاف و تفرقه‌افکنی را از دستاوردها و خواسته‌های دشمنان عنوان کرد و افزود: مسئولان از تریبونی که نظام در اختیار آن‌ها گذاشته برای دعوت به وحدت و بیان مشکلات مردم استفاده کنند و مراقب باشند تا ناخواسته آب به آسیاب دشمن نریزند.

خرسند در پایان از مردم همیشه در صحنه و هیئت‌های مذهبی شهرستان کازرون خواست که همگام با سایر شهرستان‌های کشور 9 دی را باشکوه خاصی برگزار کنند.

انتهای پیام/2448/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول