اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تأکید کرد

تقویت تفکر دانش‌آموزان و پرهیز از تقلید کورکورانه از معلمان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: در آموزش و پرورش توسعه یافته، به تعقل و بالا بردن فهم دانش‌آموزان توجه می‌شود تا منطق دانش‌آموزان اجازه پیروی و تقلید آنان حتی از معلمان خود را ندهد.

تقویت تفکر دانش‌آموزان و پرهیز از تقلید کورکورانه از معلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان البرز در جمع مسئولان شهرستان البرز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مسئولان شهرستان در جهت رشد و توسعه آموزش و پرورش اظهار داشت: امروزه باید به محتویات کتب درسی، کمیت و کیفیت آموزش و معلمان توجه ویژه نمود تا محصول فرآیند آموزشی به بهترین نحو شکل گیرد و دانش‌آموزان با دانش و تربیت برتر به جامعه و مقاطع تحصیلی بالاتر تحویل داده شوند.

محمدی تأکید کرد: ثمره مطلوب نظام آموزش و پرورش دانش‌آموختگان مفید و موثر در جامعه هستند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بحث آموزش، بیشترین تمرکز بر تقلید و پیروی از معلمان صورت گرفته است و این موضوع سبب می‌شود دانش‌آموزان از قوه تعقل خویش استفاده نکنند.

محمدی ادامه داد: در آموزش و پرورش توسعه یافته، به تعقل و بالا بردن فهم دانش‌آموزان توجه می‌شود تا بتوان دانش‌آموز را عقل‌گرا و منطقی رشد داد.

وی با بیان اینکه طول مدت حافظه و به خاطر سپاری دانش‌آموزان از مطالب آموزشی یادگرفته حداکثر شش ماه است ابراز داشت: بایستی جهت‌گیری آموزشی را در راستایی حرکت داد تا مدت به خاطر سپاری آموخته‌ها از 6 ماه به 20 سال افزایش یابد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد سیستم و تجهیزات آموزشی در کشور خاطرنشان کرد: هوشمندسازی مدارس تنها قرارگیری چند دستگاه کامپیوتر در کلاس‌ها نیست، بلکه جهت استفاده از تمام جنبه‌های آموزشی بوده و تبدیل سیستم آموزشی شنیداری به شنیداری و دیداری است.

محمدی مهم‌ترین فاکتور در رشد سرانه آموزشی را جمعیت دانست و تصریح کرد: با توجه به جمعیت بالای شهرستان البرز، سرانه آموزشی مردم شهرستان همانند سرانه ورزشی آنان پایین‌تر از سایر شهرستان‌های استان است.

وی همچنین افزود: باید با تلاش و حمایت‌های بیشتر، تعداد مدارس نوسازی و تجهیز شده در شهرستان البرز افزایش یابد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه نمایندگان مجلس به مدیران باید حمایتی باشد و در عین حمایت از آنان، خواستار افزایش و بهبود عملکردشان باشیم.

داود محمدی در پایان خاطرنشان کرد: امید است رشد و بهبود وضعیت شهرستان البرز نسبت به گذشته چشمگیر باشد و معضلات و مشکلات آن مرتفع گردد.

انتهای پیام‌/77007/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول