اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

باید ازدواج در جامعه آسان‌سازی شود/‌ از پیر شدن کشور جلوگیری کنیم

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به پیر شدن جمعیت کشور گفت: باید با آسان‌سازی ازدواج از پیر شدن جمعیت کشور جلوگیری کنیم.

باید ازدواج در جامعه آسان‌سازی شود/‌ از پیر شدن کشور جلوگیری کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فیروز احمدی ‌در جلسه شورای ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در مورد ارتقای شاخص‌های ثبت وقایع در سطح استان اظهار داشت: ارتقای این شاخص‌ها به منزله تولید آمار صحیح است.

وی تولید آمار صحیح را از جمله شرایط لازم برای برنامه‌ریزی درست در راستای توسعه کشور عنوان کرد و افزود: با به‌روز شدن آمار جمعیتی در ابعاد مختلف این امر در استان محقق می‌شود.

* درصد رشد جمعیت استان از میانگین کشوری بهتر است

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان به افزایش جمعیت استان اشاره و تصریح کرد: این افزایش هر چند در مقایسه با میانگین کشوری مطلوب به نظر می‌رسد ولی باید مستحضر بود که با ایده‌آل‌‌‌ها فاصله دارد.

وی محقق شدن افزایش رشد جمعیت در کشور را به منزله جلوگیری از پیر شدن جمعیت دانست و‌ اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود جمعیت کشور تا 40 سال آینده وضعیت بدی را خواهد داشت.

احمدی ترویج ازدواج را از جمله راه‌های کمک به افزایش جمعیت عنوان و تصریح کرد: آسان‌سازی ازدواج از دیگر راه‌های کمک به این امر محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برون‌سپاری را از بحث‌های جدی و موفق در استان زنجان برشمرد و ادامه داد: هر چند اقدامات مطلوبی در این حوزه انجام شده ولی ظرفیت گسترش در این مورد وجود دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان بر ضرورت احداث دفاتر لازم برای انجام کارها در خارج از مراکز شهرها تاکید کرد و گفت: با ایجاد این دفاتر جلوی ترددهای بی‌مورد گرفته شده و هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی در شهرستان ابهر به صورت مکانیزه برگزار شده، اضافه کرد: این برگزاری موفق از افتخارات دولت دهم محسوب می‌شود.

احمدی به اعلام نظر شورای نگهبان در مورد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت مکانیزه اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان اعلام کرده است اگر زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات به صورت مکانیزه آماده شود این نهاد هم با آن موافق است.

وی بر انجام تحلیل وقایع حیاتی با استفاده از آمار تاکید کرد و گفت: این اقدامات به برنامه‌ریزی هدفمند در کشور کمک می‌کند.

* مصوبات سفر‌های رئیس‌جمهور از تعهدات محسوب می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان به مشکلات مطرح شده در مورد عدم ابلاغ اعتبار برای طرح‌های مصوب در سفرهای هیئت دولت اشاره کرد و گفت: این مصوبات از تعهدات دولت محسوب می‌شود و باید زمینه اجرای آنها فراهم شود.

وی با تاکید بر توان استان زنجان در صفر کردن آمار بی‌سوادی افزود: ارگان‌ها باید در این مورد با هم تعامل داشته باشند.

احمدی به حل مشکلات ناشی از فرار آزمایش‌های قبل از ازدواج در سطح استان زنجان اشاره و تصریح کرد: این اقدام از کارهای قابل تقدیر است که می‌تواند به عنوان الگو به کشور ارائه شود.

انتهای پیام/73004/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول