اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌جنوبی:

بیماری آنفلوانزا ثبت الکترونیکی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فنی و مدیر گروه تخصصی بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان‌جنوبی گفت: بیماری آنفلوانزا در سامانه ویژه‌ای که از سوی وزارت بهداشت طراحی شده، ثبت الکترونیکی می‌شود.

بیماری آنفلوانزا ثبت الکترونیکی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، مجید شایسته پیش از ظهر امروز در کارگاه منطقه‌ای ثبت الکترونیکی آنفلوانزا که در دانشکده پیراپزشکی فردوس برگزار شد، اظهار کرد: بیماری آنفلوانزا یک بیماری بسیار مهم است که طی چند سال گذشته یک همه‌گیری سریع در سطح دنیا ایجاد کرده است.

وی افزود: بیماری آنفلوانزای فصلی هر ساله سبب ابتلای افراد زیادی در سطح جامعه می‌شود و درصدی از آن نیز به ویژه در سنین بالا مرگ و میر افراد را در پی دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌جنوبی با اشاره به نوع دیگری از آنفلوانزا به نام آنفلوانزای پرندگان تصریح کرد: این بیماری نیز بسیار خطرناک و به سبب مشترک بودن بین انسان و طیور مرگ‌ و میر بسیار زیادی را به دنبال دارد.

شایسته یادآور شد: به سبب اهمیت بیماری آنفلوانزا، کارگاه آموزشی ویژه کارشناسان مراقبت آنفلوانزا دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی بیرجند، گناباد، سبزوار، تربیت‌حیدریه و شبکه‌های بهداشت و درمان خراسان‌جنوبی به میزبانی فردوس برگزار و نحوه ثبت الکترونیکی بیماری آنفلوانزا آموزش داده می‌شود.

*ثبت الکترونیکی آنفلوانزا سبب کنترل این بیماری می‌شود

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌جنوبی گفت: با ثبت الکترونیکی آنفلوانزا در سامانه، موارد بیماری شناسایی و روند افزایش و کاهش آن در سطح کشور گزارش داده می‌شود تا در صورت افزایش بیماری اقدامات پیشگیرانه نیز افزایش یابد.

شایسته افزود: در این کارگاه دو روزه کارشناسان مراقبت آنفلوانزا با نحوه ثبت اطلاعات موارد شبیه آنفلوانزا آشنا می‌شوند.

وی، تب و سرفه را از علامت‌های بیماری آنفلوانزا دانست و تصریح کرد: شستشوی دست‌ها، حفظ فاصله با شخص بیمار، تزریق واکسن آنفلوانزا به گروه‌های خطر شامل، پرسنل بهداشتی و درمانی، بیماران پیوند اعضا، بیماران دیابتی، مادران باردار و کودکان از جمله راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزای فصلی است.

این کارگاه آموزشی به مدت دو روز در فردوس برگزار و آموزش‌های لازم در ارتباط با ثبت الکترونیکی آنفلوانزا در سامانه توسط کارشناسان مراقبت برنامه آنفلوانزا مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر کشور به کارشناسان خراسان‌جنوبی و رضوی آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/69007/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول