اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خانه کتاب ایران:

افزایش نرخ کتاب کمتر از نرخ تورم رسمی سالانه کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل خانه کتاب ایران گفت: با توجه به آماری که در بانک اطلاعات کتاب وجود دارد همواره افزایش نرخ کتاب کمتر از نرخ تورم رسمی سالانه کشور یا حداکثر برابر با نرخ تورم بوده است.

افزایش نرخ کتاب کمتر از نرخ تورم رسمی سالانه کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی شجاعی‌صائین پیش‌ازظهر در جمع مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: صنعت نشر در طی سالیان گذشته مدیریت موفقی برای کنترل قیمت و عرضه کتاب داشته است.

وی تصریح کرد: امسال شاید نسبت به سال قبل افزایش بیشتری در قیمت کتاب داریم ولی همین افزایش هم کمتر از میزان تورمی است که در کشور با آن روبه‌رو هستیم.

افزایش قیمت کتاب 25 درصد بوده است

مدیرعامل خانه کتاب ایران آمارهای موجود تورم کشور را در سال‌جاری بالای 26 درصد اعلام کرد و افزایش قیمت کتاب حدود 25 درصد بوده است.

شجاعی‌صائین در خصوص کمبودها و آسیب‎هایی که حوزه کتاب را تهدید می‎کند ابراز داشت: آسیب‎های زیادی متوجه این حوزه است که مهمترین مسئله موضوع کتابخوانی است با وجودی که در کشور ما با تمام فعالیت‎هایی که در برگزاری جشنواره‎ها و نمایشگاه‎های کتاب انجام می‎شود اما فرهنگ مطالعه آن طور که باید و شاید رونق نگرفته و در حد انتظارات مدیران و برنامه‎ریزان نیست.

یکی از اشکالات حوزه کتاب نداشتن سیستم فراگیر توزیع است

وی یادآور شد: اشکال اصلی در کنار اشکالاتی که یاد شد همانند کمبود کتابخانه‎ها که با مشکل کاغذ عارض شده‎اند، به نداشتن سیستم فراگیر توزیع کتاب در کشور بر می‎گردد که سبب شده تا کتاب‎ها به راحتی در دسترس باشند.

مدیرعامل خانه کتاب ایران عنوان کرد: ممکن است بسیاری افراد علاقه‌مند به تهیه کتاب باشند حتی بار مالی آن را متقبل شوند ولی برای تهیه کتاب دچار مشکل هستند.

با حضور رئیس‎جمهور از پدیدآورندگان کتاب سال جمهوری اسلامی تقدیر می‎شود

شجاعی‌صائین در خصوص برنامه‎های پیش‎روی خانه کتاب ایران گفت: اکنون مشغول کارهای مقدماتی و داوری کتاب سال جمهوری اسلامی ایران هستیم که امیدواریم در دهه‎فجر امسال با حضور رئیس‌جمهور از پدیدآورندگان آثار تقدیر شود.

دومین دوره کتاب‎های خلیج فارس در هرمزگان برگزار می‎شود

وی از آغاز دومین دوره کتاب‎های خلیج فارس خبر داد و اظهار داشت: همزمان با روز ملی خلیج فارس در اوایل سال آینده در هرمزگان این برنامه میزبانی می‎شود.

مدیرعامل خانه کتاب ایران خاطرنشان کرد: تلاش می‎شود برای برگزیدگان جشنواره گام اول، باشگاه‎هایی تدارک ببینیم که ارتباطشان با یکدیگر و نویسندگان برجسته کشور برقرار بماند.

انتهای پیام/2307/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول