اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران:

کتاب‌های درسی حوزه‌های علمیه خواهران ارزیابی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: کتاب‌های درسی حوزه‌های علمیه خواهران ارزیابی می‌شود.

کتاب‌های درسی حوزه‌های علمیه خواهران ارزیابی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام امین نصیری‌پور گفت: دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران به منظور ارزیابی، اصلاح و بهینه‌سازی کتاب‌های درسی در نظر دارد بخشی از کتاب‌های درسی خود را به لحاظ محتوا، ساختار و مؤلفه‌های ظاهری مورد ارزشیابی قرار دهد.

وی این کتاب‌ها را شامل 23 عنوان ذکر کرد و افزود: برای شناسایی وضعیت موجود کتب درسی، پرسش‌نامه‌هایی به صورت اختصاصی متناسب با هر کتاب، برای اساتید و طلاب طراحی شده است تا نظرات پیشنهادی اساتید و طلاب در مورد این کتاب‌ها جمع‌آوری شود و پس از بررسی و تحلیل نتایج، نسبت به تغییر، اصلاح و یا تثبیت کتاب‌های درسی،‌ تصمیم‌گیری شود.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه این طرح، مهم‌ترین بخش ارزیابی محتوای برنامه درسی حوزه‌های علمیه خواهران با محوریت کتب درسی است ادامه داد: نتایج این ارزیابی مبنای تصمیم در مورد مناسب یا نامناسب بودن کتب درسی به لحاظ آموزشی خواهد بود.

وی در ارتباط با محورهای ارزیابی کتب درسی حوزه‌های علمیه گفت: محورهای ارزیابی کتب درسی شامل قانونمندی محتوا، سازماندهی محتوا و مؤلفه‌های ظاهری می‌شود که شاخص‌های مرتبط با این محورها در قالب پرسشنامه‌های طلاب و اساتید مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. همچنین تناسب محتوا با اهداف واحد درسی و سازماندهی کتاب نیز محور ارزیابی اختصاصی پرسشنامه اساتید به شمار می‌رود.

نصیری‌پور با تاکید بر رعایت اصول علمی ارزیابی در طراحی این پرسشنامه‌ها گفت: با توجه به اینکه نظرات جمع‌آوری شده در این طرح باید بازتاب‌دهنده نظرات غالب طلاب و اساتید باشد در تعیین نمونه آماری این طرح به پراکندگی مدارس در استان‌ها و شهرها و جمعیت آماری توجه شده است و با در نظر گرفتن اصول علمی تعیین نمونه آماری حدود 9 هزار نفر از طلاب در 27 استان و 267 مدرسه علمیه در سراسر کشور انتخاب شده‌اند. همچنین تمام اساتیدی که در نیمسال جاری کتب درسی مورد نظر را تدریس کرده‌اند، در این ارزیابی مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام/2258/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول