اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمتر از 9 ماه صورت گرفت

پیشرفت 69.2 درصدی خط انتقال گرماب‌ ـ زرین‌رود در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به پیشرفت 69.2 درصدی خط انتقال گرماب ـ زرین‌رود گفت: این پیشرفت در کمتر از 9 ماه صورت گرفته است.

پیشرفت 69.2 درصدی خط انتقال گرماب‌ ـ زرین‌رود در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان، مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان و هیئت همراه در بازدید یک روزه خود از این منطقه، روند پیشرفت طرح گازرسانی به شهر گرماب ـ زرین‌رود را بررسی کردند.

سعید عسگریان پیشرفت 69.2 درصدی طرح گازرسانی به این شهر را همزمان با پیش‌بینی‌های انجام شده، قابل توجه ارزیابی کرد.

وی با اعلام اینکه این طرح ‌یکی از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان زنجان است که از اوایل سال 90 عملیات اجرایی خود را آغاز کرده است، گفت: خط انتقال گاز 12 اینچ گرماب ـ زرین‌رود با برآورد هزینه بیش از 185 میلیارد ریال بی‌وقفه در حال اجراست.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های گاز‌رسانی از جمله طرح 40 کیلومتری خط انتقال گرماب ـ زرین‌رود، حاصل تلاش بی‌دریغ کارکنان شرکت گاز استان زنجان و پیمانکاران تلاشگر است، افزود: عملیات اجرای طرح گازرسانی به شهر گرماب با اعتبار پیمانی بیش از یک میلیارد و 251 میلیون تومان، نیمه دوم امسال آغاز شده و در حال حاضر با هشت درصد پیشرفت فیزیکی به کار خود ادامه می‌دهد.

وی اظهار داشت: گازرسانی به شهر زرین‌رود نیز با اعتبار پیمانی بیش از 2 میلیارد و 333 میلیون تومان، تحویل پیمانکار شده است تا با تجهیز کارگاه برای اجرای پروژه اقدام کند.

عسگریان در ادامه با اعلام اینکه در حال حاضر 82 درصد خانوار شهری شهرستان خدابنده از گاز طبیعی استفاده می‌کنند، افزود: با اقدامات انجام شده و تلاش همکاران نزدیک به 2 هزار نفر از جمعیت شهرهای گرماب ـ زرین‌رود و 51 روستا با بیش از 4 هزار و 770 نفر جمعیت زیرپوشش قرار می‌گیرند.

وی ابراز داشت: تلاش می‌کنیم با توجه به شرایط جوی استان و لزوم تهیه کالاهای مورد نیاز خط انتقال گرماب ـ زرین‌رود تا پایان امسال و شهرهای گرماب و زرین‌رود طی سال 92 به اتمام برسد، تا 100 درصد خانوار شهری این منطقه از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان افزود: در حال حاضر طرح گازرسانی به 27 درصد روستاهای شهرستان خدابنده نیز در دست اجراست، که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال 44 درصد خانوار روستاهای این شهرستان نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح تاکنون از 11 مانع جاده آسفالته، شوسه، رودخانه، مسیل و آبرو عبور کرده‌ایم، افزود: نقشه‌برداری و احیای 40 هزار متر مسیر، تحصیل اراضی، حفاری کانال و انجام عملیات جوشکاری از دیگر اقدامات انجام شده است.

عسگریان همچنین از احداث ساختمان اداری گاز ناحیه شهر گرماب همزمان با طرح‌های اجرایی خبر داد و اعلام کرد: این طرح نیز با اعتبار پیمانی 445 میلیون تومان با 48 درصد پیشرفت کاری در حال اجراست که با همت دست‌اندرکاران طی سال 92 به اتمام می‌رسد.

وی در پایان این بازدید با قدردانی از تلاشگران عرصه سازندگی و خدمات‌رسانی و توانمندی پیمانکاران متعهد، اجرای خط انتقال گاز 12 اینچ گرماب ـ زرین‌رود را یکی از طرح‌های مهم استان و از پروژه‌های مورد تاکید هیئت دولت در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان اعلام و روند اجرای طرح‌ها را مطلوب ارزیابی کرد.

انتهای پیام/2308/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول