اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

شناسایی 960 هکتار بافت فرسوده در اردبیل

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها 960 هکتار بافت فرسوده در شهر اردبیل شناسایی شده است.

شناسایی 960 هکتار بافت فرسوده در اردبیل

صدیف بدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: احیای بافت فرسوده شهری و ساماندهی آن جزو وظایف شهرداری اردبیل است و ما با تخفیف ویژه تسهیلات و پروانه مورد نظر را برای این واحدها ارائه می‌کنیم.

وی گفت: قبل از سال 89 وسعت بافت فرسوده شهر اردبیل 550 هکتار بوده که در بررسی مجدد و با در نظر گرفتن شاخص ریز‌دانگی و عدم نفوذ‌پذیری و همچنین ارزیابی بناها و فرسودگی ساختمان‌ها این رقم به 960 هکتار رسیده که خوشبختانه مصوب نیز شده است.

شهردار اردبیل یادآور شد: پروژه‌های اثر‌گذار و میدانی در سال‌های گذشته و در قالب کمیسیون ماده 5 تصویب شده و تسهیلاتی نیز از طرف شهرداری و شورای شهر برای نوسازی بافت فرسوده شهری ارائه شده است.

بدری تصریح کرد: 50 درصد تخفیف برای هر واحد مسکونی تا سقف 500 هزار تومان اعمال شده و با همکاری وزارت راه و شهرسازی، شهرداری اردبیل و سازمان نوسازی و بهسازی این تسهیلات و همکاری‌های دو جانبه شکل گرفته است.

این مسئول ادامه داد: دولت بدون سپرده برای بافت فرسوده و نوسازی آن ‌به متقاضیان به ازای هر واحد 20 میلیون تومان تسهیلات با رقم پایین و بدون نوبت ارائه می‌کند که شایسته است شهروندان اردبیلی از این فرصت استفاده کنند.

افزایش تراکم و صدور مجوز احداث دو طبقه در بافت‌های قدیمی

شهردار اردبیل افزود:‌ در درون بافت فرسوده 960 هکتاری 93 هکتار بافت باستانی، قدیمی و تاریخی وجود دارد که باید طبق ضوابط خاص احداث شوند که پیش از این محدودیت ارتفاعی در ساخت و ساز آن اعمال می‌شد.

بدری در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: با پیشنهادی که شهرداری داشته است مجوز ساخت دو طبقه واحد نوسازی شده در بافت قدیمی و افزایش تراکم داده شده که امیدواریم سازمان میراث فرهنگی و شورای بافت تاریخی کشور با این پیشنهاد موافقت کنند.

انتهای پیام/62005/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول