اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اردبیل:

1562 هکتار بافت فرسوده در استان اردبیل شناسایی شده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اردبیل گفت: استان اردبیل با داشتن پیشینه تاریخی و کهن دارای یک هزار و562 هکتار بافت فرسوده مصوب در 10 شهر است.

1562 هکتار بافت فرسوده در استان اردبیل شناسایی شده است

علی غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در این بین شهر اردبیل با 963 هکتار در راس بافت‌های فرسوده قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه میزان بافت فرسوده استان به نسبت جمعیت آن از میانگین کشوری بالاتر است، لذا احیا و نوسازی آن نه به عنوان یک الزام مدیریتی بلکه به عنوان یک ضرورت انسانی، اجتماعی و اقتصادی دارای اهمیت ویژه است و تحقق بازسازی و نوسازی آنها عزم وارده عمومی را می‌طلبد.

غفاری ادامه داد: شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اردبیل در سال 86 به شناسایی بافت‌های فرسوده محدوده شهرهای اردبیل، پارس‌آباد، خلخال، مشگین‌شهر، کوثر، بیله‌سوار، سرعین، گرمی، جعفرآباد و انگوت به مساحت کل یک هزار و 562 هکتار اقدام کرد و پس از آن نیز به مدیریت تهیه طرح بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهرهای اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اردبیل مساحت بافت‌های فرسوده شناسایی شده استان را یادآور شد و افزود: مساحت قانونی شهرهای اعلام شده 11 هزار و 198 هکتار است که یک هزار و 562 هکتار آن را که شامل 14 درصد مساحت شهرهاست بافت فرسوده تشکیل می‌دهد.

غفاری بیان داشت: شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اردبیل اقدام به مدیریت تهیه طرح بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال کرده که در سال جاری مطالعات آنها به اتمام رسیده و پروژه‌های تعریف شده در مطالعات قابلیت اجرایی خواهند داشت.

وی یادآور شد: علاوه بر اینها مشارکت در احداث مجتمع 36 واحدی احسان سبلان، مشارکت در احداث مجتمع 21 واحدی سبحان، مشارکت در مقاوم‌سازی بازار جدید زرگران از دیگر اقدامات شرکت بوده است.

غفاری بیان داشت: توسط این شرکت مدیریت خرید تملک و اجرای بلوک B و E طرح ساماندهی حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی که عرصه کل 5 هزار مترمربع و بازگشایی مسیر خیابان اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اردبیل در پایان اظهار داشت: احداث دو مجتمع مسکونی در زمینی به مساحت 2 هزار و 100 مترمربع با زیربنای 8 هزار و 600 مترمربع نیز بر عهده این شرکت بوده است.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول