اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بافت‎های فرسوده شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان:

دولت به تنهایی پاسخگوی احیای بافت‎های فرسوده نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بافت‎های فرسوده شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اینکه دولت، به تنهایی پاسخگویی احیای بافت‎های فرسوده نیست گفت: احیای این بافت‎ها نیازمند همت و همکاری مردم است.

دولت به تنهایی پاسخگوی احیای بافت‎های فرسوده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گلستان، علی‎اکبر شاهینی از بازسازی چهار هزار و 300 واحد مسکونی در بافت‎های فرسوده شهری استان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: اجرای این طرح روند رو به افزایشی داشته است به طوری که در سال 1386 برای احیای 277 واحد مسکونی تسهیلات پرداخت شده و این عدد در سال 1391 به سهمیه چهار هزار و 300 واحد ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: از سهمیه سال‌جاری تا پایان آبان ماه دو هزار و 300 واحد تسهیلات نوسازی پرداخت شده است.

شاهینی کل مساحت بافت فرسوده شهری گلستان را دو هزار و 280 هکتار اعلام کرد و گفت: این میزان معادل 15.5 درصد سطح شهرهای گلستان است که جمعیتی معادل 30 درصد شهرنشینان استان را در خود جای داده‎اند و تا اول سال 1391 حدود هشت درصد مساحت این مناطق بازسازی و احیا شده است.

رئیس اداره بافت‎های فرسوده شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: قانون حمایت از احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، مصوب سال 1389 مجلس شورای اسلامی است و در برنامه چهارم و پنجم توسعه نیز، دولت مکلف به اجرای سیاست‎های حمایتی از احیا و نوسازی این مناطق شده و با توجه به ضرورت و جلوگیری از حوادث پیش‎بینی نشده، برای احیای آنها هر سال اقدام می‎شود.

شاهینی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات احیا و بازسازی بافت‎های فرسوده شهری، تجمیع قطعات کوچک و مشارکت مالکان در نوسازی واحدهای فرسوده است که دولت و نهادهای مسئول بافت شهری با اعمال مشوق‎هایی نظیر اعطای تسهیلات کم‌بهره درازمدت تحت عنوان وام بافت فرسوده و مسکن مهر در بافت فرسوده، تخفیف حداقل 50 درصد در عوارض صدور پروانه ساختمانی نوسازی، پرداخت تسهیلات برای تجمیع قطعات کوچک و... صورت می‎گیرد.

انتهای پیام/2307/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول