اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بوی عطر حرم حسینی در کربلای ایران - 17

اینجا هر نفسش یاد کربلاست

خبرگزاری فارس: کاروان عشق با حضور خود در خوزستان یاد کربلا را زنده کرد.

اینجا هر نفسش یاد کربلاست

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب خوزستان، کاروان سفینه‌النجاة که به کاروان عشق نیز معروف شده روزهاست فضای خوزستان را کربلایی کرده است.

از همان روز ورود کاروان عشق به خوزستان سیل عاشقان و دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ماهی که مزین به خون شهدای دشت کربلاست فضایی سرشار از معنویت را به خوزستان بخشیدند.

کاروان عشق از اندیمشک وارد خوزستان شد و دو روزی است که در اهواز به سر می‌برد و قرار است امروز از اهواز به دارخوین و پس از آن به آبادان و خرمشهر و در انتها به میعادگاه شهدای شلمچه رهسپار شود تا به کربلای معلی رسیده و اطراف نگین کربلا آرام گیرد.

کاروان سفینه‌النجاة که حامل ضریح مطهر چراغ هدایت و کشتی نجات است با هر روز حضور خود در خوزستان این خاک مقدس شده به خون شهدای دوران دفاع مقدس را معطر به شمیم کربلای معلی و آقا اباعبدالله می‌کند.

خوزستان این روزها هر نفسش یاد کربلاست و وجب به وجب خاکش با کاروان سفینه‌النجاة همراه.

همه به استقبال می‌آیند از آن کودکی که فقط نام امام حسین (ع) را می‌داند و به عظمت همین نام سربند «لبیک یاحسین» را بر سر قرار داده و درمیان خیل انبوه جمعیت برای رسیدن به ضریح تقلا می‌کند تا جوانی که آمده است بگوید با تمام وجود پای عهدی که با امام مظلومش بسته ثابت قدم است.

و آن پیرمرد و پیرزنی که گرد سپیدی روزهای پیری رمقی برای آرزوهای دنیایی‌اش باقی نگذارده و تنها به یک امید آمده است و آن نیست جز شفاعت امام حسین (ع) در آخرت.

کاروان عشق که این روزها محلی برای درد ودل‌های عاشقانه و محملی برای ابراز دوستداری اباعبدالله شده است اندک اندک به جنوب غربی‌ترین نقطه ایران می‌رسد و چشم منتظران آبادانی و خرمشهری را با وجود خود منور می‌سازد.

منتظرانی که از ساعت‌ها قبل با شنیدن خبر حرکت کاروان سفینه‌النجاة خود را به محل استقبال رساندند تا جزو نخستین کسانی باشند که بشارت حضور کاروان عشق به شهر را به دوستان و آشنایان خود می‌دهند.

----------------------

یادداشت امید زباری

----------------------

انتهای پیام/72008/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول