اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت حیدریه:

امام سجاد (ع) پیام‌رسان واقعه کربلا است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تربت حیدریه گفت: نقش امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) درحادثه عاشورا نقشی اساسی و حیاتی است که از ارکان فرهنگ عاشورا به شمار می‌رود.

امام سجاد (ع) پیام‌رسان واقعه کربلا است

حجت‌الاسلام محمد شریعتی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌حیدریه اظهار کرد: سخنرانی حضرت سجاد(ع) به ویژه در مسجد اموی شام در حضور مردم و سیاستمداران خارجی سایر کشورهای همسایه اثرات شگرف و عمیقی در انقلاب‌های پس از نهضت عاشورا داشته است.

شریعتی‌تبار گفت:خطبه‌های حضرت سجاد(ع) پس از واقعه خونین کربلا بیشتر جنبه روشنگری نسبت به مسائل سیاسی جهان اسلام در آن روزگار و ترسیم چهره واقعی بنی‌امیه برای مردم را در برداشت.

وی بیان کرد:امام سجاد(ع) با دارا بودن چنین میراث گران‌بهایی از عرفان حقیقی که از پدران و اجداد طاهرین به ارث رسیده در صحیفه سجادیه این رازها و نکته‌ها را برای مردم بیان کردند.

امام جمعه شهرستان تربت حیدریه افزود:خاستگاه مسائل عرفانی و جنبه‌های معنوی انسان همانا ارتباطات و عملکردهای جاری و ساری در زندگی روزمره انسان است و برقراری ارتباط با آسمان و دست یافتن به موقعیت‌های معنوی نیازمند آگاهی از نکته و رازهای این مسیر است که در دعاهای امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه به این نکات اشاره شده است.

شریعتی‌تبار تصریح کرد: حیله دشمنان این است که از امام سجاد(ع) به عنوان بیمار یاد کنند در صورتی‌ که ایشان به‌صورت مصلحتی و تنها در واقعه کربلا به‌خاطر تداوم خط امامت بیمار بودند.

وی با بیان اینکه امام سجاد پیام‌رسان واقعه کربلا بودند خاطر نشان کرد: ایشان با وجود بیماری در تمام راه و مراسمی که حکام وقت برای نقش اسرا در انتظار عموم استفاده می‌کردند برملاکننده اهداف شوم آنان بود.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول