اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور چرام خواستار شد

لزوم ایجاد پژوهشگاه در چرام

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور چرام با بیان این‌که دانشگاهیان چرام اولویت پژوهشی خود را به نیازمندی‌های این شهرستان ارائه دهند، گفت: ایجاد پژوهشگاه در این شهرستان یک ضرورت است.

لزوم ایجاد پژوهشگاه در چرام

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، باقر کارگر صبح امروز در حاشیه همایش تجلیل از پژوهشگران برتر شهرستان چرام اظهار داشت: نباید آثار پژوهشگران را فقط در هفته‌ای خاص به نمایش گذاشت بلکه می‌توان در مناسبت‌های مختلف از آن‌ها استفاده کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور چرام گفت: به طور یقین انسان امروز از نتایج تلاش و کنجکاوی انسان‌های دیروز تغذیه می‌کند و انسان فردا هم از آثار امروز بهره خواهد گرفت.

وی تحقیق و پژوهش را نجات‌دهنده انسان ذکر کرد و این دو مهم را عامل بلوغ و دستیابی به زندگی آرمانی دانست.

این مسئول با بیان این‌که در سال‌های اخیر و در راستای پیگیری سیاست‌ها و برنامه‌ریزی علمی شاهد رشد قابل توجهی در زمینه‌های مختلف علمی بوده‌ایم، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم این علم به توسعه پایدار برسد باید مدیریت صنعتی پژوهش را رشد دهیم.

کارگر پژوهش را موتور محرک همه زمینه‌های علمی دانست و گفت: پژوهش در خدمت نوع‌آموزی و شکوفایی نیازمند اندیشه‌های دقیق و صحیح است که منجر به علم می‌شود.

وی با اشاره به این‌که کشور ما در بعضی مناطق و در سطح جهان علمی به اختراعات و اکتشافات زیادی رسیده است، خاطرنشان کرد: همین تحریم‌ها به جهت پژوهش‌ها و اختراعات ما بوده است.

رئیس دانشگاه پیام نور چرام کلید راه‌های مسدود را پژوهش عنوان کرد و یادآور شد: باید با سامان‌دهی کارهای پژوهشی را تقویت کنیم.

وی افزود: این تقویت می‌تواند با شروع کارهای پژوهشی، ارائه مقالات در روزنامه‌های محلی و به تدریج با گسترش در مجله‌های پژوهشی محقق شود.

این مسئول با اشاره به این‌که مسئله‌ای که در این زمینه باید بیشتر به آن توجه شود، مبحث بودجه‌های پژوهشی است، ادامه داد: با توجه به پتانسیلی که دانشگاهیان دارند می‌طلبد تعاملی بین اداره‌ها صورت گیرد تا نیازمندی‌های خود را در قالب طرح به دانشگاه ارائه دهند.

کارگر خواستار این شد که دانشگاهیان چرام اولویت پژوهشی خود را به نیازمندی‌های شهرستان دهند و بر ضرورت ایجاد پژوهشگاه در شهرستان چرام تأکید کرد.

وی با بیان این‌که پژوهشگران باید آثار خود را ثبت کنند تا باعث ایجاد انگیزه برای آنان شود، تصریح کرد: ایجاد انجمن و کانون‌های علمی می‌تواند وضعیت شهرستان را بهبود بخشیده و حتی معضلات جامعه را برطرف کند.

رئیس دانشگاه پیام نور چرام با بیان این‌که تحقیق، روش خاصی دارد و پژوهش محصول فکر اندیشمند و محقق است، تأکید کرد: مثل متاعی ارزشمند که عرضه می‌شود، این عرضه باید با تقاضا مطابقت کند و با شرایط جامعه سنجیده شود.

کارگر هدف از برگزاری این همایش‌ها را شناسایی و معرفی پژوهش‌های مفید، علمی و مورد نیاز کشور، و نیز ایجاد هم‌گرایی و تعامل میان پژوهشگران دانست.

وی افزود: زندگی اقتضا می‌کند که ما به امور مقدس حساسیت داشته باشیم و چنین حساسیتی است که ما را به پژوهش و تحقیق رهنمون می‌سازد.

انتهای ‌پیام/82002/م/20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول