اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس دفتر تحقیقات فرماندهی انتظامی سیستان‌ و بلوچستان:

پژوهش نیروی محرک برای توسعه همه جانبه است

خبرگزاری فارس: کارشناس دفتر تحقیقات فرماندهی انتظامی سیستان ‌و بلوچستان گفت: پژوهش نیروی محرکی در توسعه پایدار و همه جانبه در تمامی حوزه‌ها است.

پژوهش نیروی محرک برای توسعه همه جانبه است

علیرضا حیدرنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زمینه نقش و اهمیت پژوهش در نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروزه ضرورت دسترسی به دانش‌های جدید مبنی بر پژوهش و تحقیقات به حدی است که توان علمی و قدرت اجرایی جوامع و کشورها را با میزان تولیدات علمی و پژوهشی آنان مورد ارزیابی قرار می‌دهند و تولیدات علمی ملی لازمه تلاش تمام نهادها و سازمان‌ها برای عملی ساختن فعالیت‌های خود می‌باشد.

وی افزود: لذا در عصر حاضر، با توجه به اهمیت موضوع پژوهش و تأکیدات خواسته مقام معظم رهبری که اهمیت موضوع را دو چندان کرده، ضروری است به منظور تحقق این اهداف از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.

این کارشناس ارشد نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر این اساس، دفتر تحقیقات کاربردی استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان حلقه‌ای از این زنجیره تولید دانش، با در نظر گرفتن توانمندی‌ها و بهره‌گیری از دانش صاحب‌نظران، اساتید و پژوهشگران فعال در عرصه‌های مختلف به‌ویژه حوزه مطالعات ملی تعیین شده (شهرهای مرزی، نظم و امنیت) تلاش کرده است که مأموریت‌های سازمانی محوله را به سر منزل مقصود برساند.

حیدرنژاد تصریح کرد: نقش پژوهش در توسعه همه جانبه پایدار و حرکت در مسیر چشم‌اندازی رفیع، از بالندگی‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و انتظامی چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها دانست.

وی بیان کرد: اهمیت پژوهش و تحقیق در دنیای امروز به حدی است که در ارزیابی کارنامه علمی هر کشور، میزان ارائه مقالات تحقیقاتی و پژوهشی در محافل علمی مدنظر قرار می‌گیرد.

کارشناس دفتر تحقیقات فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: نگاهی به کشورهای پیشرفته این واقعیت را مشخص می‌کند که توجه آن‌ها به پایگاه‌های تحقیقاتی و کاربردی کردن علوم، رمز موفقیتشان در دهه‌های اخیر بوده و سرمایه‌گذاری‌های عظیم برای جذب استعدادها به‌منظور کارکرد در آزمایشگاه‌های مجهز و وضع مقررات برای حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و مطالعه از راهکارهای به‌کار گرفته شده توسط آنان به‌شمار می‌رود.

حیدرنژاد ادامه داد: به‌همین منظور، دفاتر تحقیقات کاربردی در فرماندهی انتظامی استان‌ها با محوریت سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا توسط نیروی انتظامی ایجاد شده است تا پا به پای سایر نهادهای علمی، پژوهشی و دانشگاهی به تولید، تعمیم و توسعه علم، دانش و تحقیق پرداخته تا بتوان با داشتن جامعه و به‌ویژه پلیسی دانش‌محور در راستای پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گامی مؤثر بردارد.

وی افزود: دفتر تحقیقات کاربردی استان سیستان و بلوچستان با تمرکز بر روی نیازهای تحقیقاتی نیروی انتظامی و با برگزاری نشست‌های علمی و بهره‌گیری از اساتید و صاحب‌نظران سعی در جمع‌آوری، به‌کارگیری و بسط این علوم در سطح نیروی انتظامی دارد.

انتهای پیام/75001/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول